Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Julia - 2 januari 2010 23:11

...det är sent. För att vara mig, mycket sent!

 

Men vad gör man inte för att se färdigt den första filmen i julklapps boxen. Det var min julklapp till min älskling. Han är lika fötjust i engelska deckare som jag.

Boxen innehåller 10 filmer - miniserier på 16 DVDn, dryga 36 timmars underhållning.

Adam Dalgliesh är också en favorit bland dem. 


  /Julia  

Av Julia - 2 januari 2010 06:43


  


...på årets andra dag. Det är -5,2 grader ute och givetvis mörkt. 


Vi satt och reflekterade över skillnaden över mina framsteg sedan förra julen. Maken påpekade hur stor den var, vilket jag kanske inte lika mycket tänker på själv. Småsaker som att kunna skala en clementin, äta igen med kniv och gaffel - jag åt ju som en amerikan tidigare med bara min högra hand och "skar" allt med min gaffel. Om det inte gick, bad jag om hjälp. Visserligen äter jaf oftast med bara en hand, men jag kan och använder båda händerna vid behov.

Jag har börjat sticka igen. Det blir bara korta stunder i tager och inte blir det speciellt vackert, men jag försöker i alla fall. Jättebra för att få tillbaka finmotoriken.

Nu är det hög tid att äta frukost och ta mina piller, som stadigt minskar i antalet. Skönt. Mitt blodsocker är normalt och på en stadig nivå, trots en hel del fusk under helgen.


Jag önskar er en fin lördag vänner. Återkommer.


   /Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards