Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Julia - 13 december 2009 21:26


  


...lång och jag vill bara säga god natt och sov så gott!


    /Julia

Av Julia - 13 december 2009 14:10


Ca-twelkome  


...maken har åkt   . Men han är tillbaka redan på tisdag kväll, eftersom jag ska till doktorn på onsdag. Min vanliga ½-årsbesök och jag behöver nytt läkarintyg för att förlänga färdtjänsten dessutom.

Jag vill gärna att han är med vid läkarbesöken. På tisdag morgon kommer distriktssköterskan för att ta de blodprov som läkaren vill ha. Jag har inte bestämt än om jag vill ha   - vaccinet. Jag ska fundera lite till.

Bra att bli kollad en gång i halvåret. Kul att få visa upp nya färdigheter.


Annars har jag inga andra måsten denna vecka heller, skönt. Lista på vad vi behöver har jag skrivit redan, så det är klart. Det mesta ska vi handla efter läkarbesöket.


Nu ska jag kika på stafetten i skidskytte och se om herrarna kan matcha damernas fina tredjeplats. Ha en trevlig eftermiddag!


Blomster söndag    /Julia

Av Julia - 13 december 2009 06:29


  


...denna tidiga Lucia-morgon.

Fast hos oss är det bara jag som är uppe såhär dags och en mycket sömnig Smulan som just la sig i soffan och somnat om.

Husse och Amanda sover gott i sängen, det får de fortsätta med tills de vaknar när de har sovit färdigt.


Gårdagen gick ganska fort. Vi var ute en sväng i solskenet, det var ljuvligt, men ganska kallt. Annars var det ju skidsport i TV hela dagen och lite simning sent på eftermiddan.


Jag gjorde en mycket enkel middag, prinskorv, köttbullar och en krämig äggröra till. Otroligt gott, för det var så länge sedan.

Vanlig omelett äter vi oftare, men just äggröra blir det mer sällan, liksom prinskorv.


Varför äter vi bara prinskorv runt jul, det finns ju att köpa året om? Ingen aning! Gott var det i alla fall.


Jag önskar alla en trevlig Lucia och tredje advent!


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards