Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Julia - 8 december 2009 20:39

  

...nu är boken slut   , Den var mycket bra!

Snart dags att gå och sova, men först en runda bland min vänner och se hur deras dag har varit  .


Nattinatt    /Julia 

Av Julia - 8 december 2009 16:09


Holk god eftermiddag  


...min bok är så spännande, så jag glömmer nästan allt annat. Jag har dock gjort nåt jag inte har gjort sen jag blev sjuk!


Jag tog fram min stickning och försökte... det gick väl så där, men övning ger färdighet.Att få min trasiga vänsterhand till samarbete är en jätteutmaning, men jag klarade 6 maskor första gången. Vilade och gjorde 10 till efter en stund. Jag älskar att handarbeta och saknar det mycket. Nu får det vara för idag, men jag tänker försöka imorrn igen. Stickning är en toppenträning för att få tillbaka finmotoriken i handen.


Jag har stickat jättemycket förr, tröjor till både mig och maken. 

Dessutom stora saker som en yllefilt till mamma som mätte 150 X 200 cm i ett stycke.

Jag har alltid haft klena handleder, men hade arbetet i knät och stickade fram och tillbaka på 80 cm lång rundsticka. Det gick jättebra! Arbetet tog en vinter (-97) och mamma var jätteglad att få den.

Hon såg när jag satt och stickade, men anade aldrig att den var till henne.


Nu blir det en trekantig sjal av ett ojämnt, bublig lite melerat garn i blått och vitt, med bara räta maskor. Jag använder rundsticka nr 5.  Nåt annat,  mer komplicerat vågar jag mig inte på än. Förhoppningsvis senare när handen verkligen lyder igen.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards