Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under november 2009

Av Julia - 20 november 2009 20:56


  


...myser med maken till veckans Poirot en liten stund till, men sen är det natti, natti för dagen har varit lång.

Hoppas att ni också har haft en fin fredag!


   /Julia

Av Julia - 20 november 2009 07:39


  


...regnet väckte mig, för visst regnar det idag också. SUCK...

 

Men hör ocp häpna min termometer visar 10,8 grader.


Meteorologen lovar sol senare på dan. Jaja, den som lever får se.Hoppas kan man ju alltid. Jag kommer inte ihåg att jag har sett solen i november alls.

Nu ska jag njuta av lite thé och rostad bröd, det är "time" för frukost. Återkommer!


Woderful day   /Julia

Av Julia - 19 november 2009 12:50


Hallo - tittut  


...jag hade inte tid att blogga imorse. Jag hade en dålig natt med mycket värk. Jag fick till och med ta värktabletter inatt. Det händer ytterst sällan. Jag skyller på vädret. Regn i veckor, vem blir inte på dåligt humör då?


Jag mår mycket bättre nu, som tur är. Jag tränade intensivt på förmiddagen. Jag märker att min trasiga hand vill mer och mer. Det är så svårt att förklara, men jag behöver inte koncentrera mig lika mycket att få den att "lyda" som i början. Skönt, men det och träningen tar på krafterna.

Det är som armen och handen börjar "minnas" automatiska rörelser.


Nalletorsdag    /Julia

Av Julia - 18 november 2009 19:13


Tisdag  


...har gått jättefort igen. Jag har suttit och lekt farmare och haft jättekul. Tur att jag har barnasinnet kvar Flört.

Jag har städat lite, annars bara lyssnat på min bok.

  

Den är jättebra!


Nu ska jag ta mig min vanliga runda bland mina bloggande vänner, för att se vad de har haft för sig idag.

Ingegerd visst får du länka till mig om du vill! Så länkar jag också till din sida.

Snart är det dags att ta en dusch och sedan sängen.


På kudde  /Julia

Av Julia - 18 november 2009 07:13


Morrn m blå ängel  


...det spås regn idag med. Just nu är det uppehåll och termometern visar 7,7 grader. Det är milt för årstiden, tror jag. Tidigare år har vi haf rejäla frostnätter så här års, men inte än i år.

Usch... nu är det mörkt så länge på morgonen och mörkt tidigt på kvällen. Jag har inget emot vinter egentligen, det är bara mörkret jag reasgerar emot.


Jag kom inte in på bloggen igår kväll, kunde inte logga in alls. Konstigt nog kunde jag besöka vänners sidor och lämna kommentarer. Så det blev ingen kvällsblogg igår tyvärr.

Nu är det hög tid för frukost, mitt thé är klart. Jag ska stoppa ett par skivor bröd i rosten bara, sen kan jag äta! Gott!


Morrn m brödrost/Julia   /Julia 

Av Julia - 17 november 2009 15:03


  


...17 också att regnet bara öser ner. Dag efter dag i veckor. Det är i och för sig ganska varmt, termometern visar 8,7 grader ute. Tänk så mysigt det vore om solen sken också. Suck...


Jag har inte gjort så många knop idag heller. Mest suttit och lekt. Tur att man aldrig blir för gammal för det (inte jag i alla fall).


Jag har börjat lyssnapå den andra boken som jag fick i fredags

  

Spännande att höra om en Geishas liv.

Definitivt annorlunda uppväxt och vuxenliv än det vi har en aning om här i norden.

Livet i Japan och som Geisha är mycket exotiskt.


    /Julia

Av Julia - 17 november 2009 08:21


Morrn m thékopp


...grått, grått, grått... Bästa att vänja sig, så här har det varit i evigheter nu. Självklart så regnar det också. Bläää!!!

Jag kom i säng sent igår, sent för mig i alla fall. Jag sov ganska gott, men vaknade vid ½6 och var uppe en stund. Gick och la mig och sov ca en timme och vaknade med huvudvärk Gråter, inte kul alls! Nu är mitt thé klart, förhoppningsvis känns det bättre efter lite frukost!

Blå tisdag    /Julia  

Av Julia - 16 november 2009 19:38


God afternoon m katt


Jag är också medlem i Facebook, men har inte besökt sidan sen i mars. Det vill säga enda tills igår kväll.


Flera av mina bloggvänner finns där och en av dem "lurade" mig att skaffa farm och dessutom 2 kattungar.

Dessa kattungar spinner och piper så de lurar Amanda, som gör allt för att få ut och rädda kissarna ur datorn! Hon har tippat omkull min laptop 2 ggr igår.

På farmen har jag fått en ko och en kyckling som "presenter" av gulliga "grannar". Jag sår och skördar matar djur, mjölkar kossa och klappar kattungar.


Herre gud jag är vuxen och leker hela dagen och har jätteroligt!!! Nu ska jag ta mig runt bland mina bloggande vänner och se vad dom har haft för sig. Troligt att jag gör som katten på min avskedsbild Flört



   Sover vid dator  /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards