Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Julia - 26 november 2009 06:24


Morrn m katt  


...bloggvänner. Torsdag, fortfarande kolsvart ute så hur vädret är vet jag inte. Det regnar inte (så det hörs). Termometern visar +7,5 grader, det är milt.


Lite om gårdagen som jag lovade.

 

Jag fick en ny rullstol igår (äntligen). En kille ringde och sa att han var på väg... ringde igen och sa att bilen har pajat... ringer igen och får vägbeskrivning... kommer med stolen, har jättebråttom - han är försenad. Tar med sig min gamla, men innan han går...


Provar jag den nya stolen och påpekar att den är för hög... armstöden för lågt inställda... det är små framhjul på den (jag hade större på min gamla p g a grusvägarna) och det är inte helgjutna drivhjul på den. När jag talar om allt detta säger han att han inte är tekniker. tar min gamla stol och försvinner med den... SUCK...


Resultatet av detta är:

1. Jag har sk*t ont i ryggen p g a att jag sitter fel.  


2. Har ont i låren också av samma orsak + att jag måste sträcka på högra benet för att kunna "sparka" mig fram. Jag kan ju inte köra med händer och armar... Jag har ju bara en som fungerar normalt!  

3. Arbetsterapeutens telefontid är slut.  


Så idag blir det att jaga henne (om så med blåslampa) och få hit en tekniker som fixar stolen, eller få min gamla stol tillbaka tills dom har fixat denna.


Purrfect day    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards