Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Julia - 11 november 2009 20:06


  


...dagarna flyger och det är torsdag imorrn. Skönt. Maken berättade att jag har blivit kallad till läkarbesök i mitten på december. Jag går på koll en gång i halvåret. Bra för då kan jag få läkarintyg till förnyelse för färdtjänsten på samma gång. Den går ut i februari och brukar ta nån månad. Hoppas att jag får den förlängt längre än ett år den här gången. Ja, vi får väl se.


Nu ska jag masa mig iväg och duscha innan jag går och lägger mig, men först en kvällsrunda bland mina bloggande vänner.


Ninisnattinatt    /Julia

Av Julia - 11 november 2009 14:55


Snart fredag, torsdag  


...att mina vänner har antagit utmaningen. Kul att få veta lite mer om dem.


Jag har börja att lyssna på den sista boken om Hamilton och de andra

  

Inte om det gäller din dotter.


Den är en av de bästa, fast alla är ju bra. Jag har löst en massa korsord också, men jag har några ord kvar här och där i ett riktigt svårt. Jag brukar lägga ifrån mig den och göra annat ett tag, sedan när jag tittar på den igen så brukar jag kunna lösa dem också så småningom.

Jag kommer ihåg ett knepigt ledtråd: i nöt, 6 bokstäver. Det enda bokstaven jag "fick" var ett e i slutet. Jag funderade i flera dagar innan kag kom på ordet: KOMAGE! *fniss*


Wonderful day m blomma    /Julia


Av Julia - 11 november 2009 12:30


Onsdag bergådalbana  


...ni som har fått utmaningen, måste skicka den vidare till tre vänner!

 

   /Julia

Av Julia - 11 november 2009 10:15

...och en utmaning av gulliga Dante igår.

  

Utmaningen går ut på att jag ska berätta 10 saker om mig som ni inte visste, här kommer dom:



10 saker ni inte visste om mig:


 1. Född i världens (för mig) finaste huvudstad, Budapest.

 2. Flyttade till Stockholm som 11-åring 1966.

 3. Har jobbat 2 säsonger på Gröna Lund.

 4. Läst 60 poäng Juridik på Stockholms universitet på 80-talet

 5. Det var ömsesidigt kärlek vid första ögonkastet när jag träffade min man 1979.

 6. Vi flyttade ihop efter bara 2 månaders bekantskap.

 7. Förlovade oss den 29:de februari 1980 och har haft fler bröllopsdagar än förlovningsdagar på grund av datumet.

 8. Har haft bil och körkort sedan jag var 18 år och 2 veckor gammal.

 9. Jag har jobbat som affärsresesäljare under drygt 10 år och reste mycket och långt under dom åren.

10. Vi firade makens 40-årsdag med en vecka i Bangkok.


Jag skickar vidare priset och utmaningen till Aamors matte Tina, Nina och till Gunilla. Kopiera priset och berätta 10 saker om er som vi inte visste om. Lycka till.

Av Julia - 11 november 2009 09:00


Morrn 3 trädgårdkatter  


...till denna gråa onsdag. Temperaturen är bara +2,3 grader, men ingen nederbörd (just nu).

Min dag innehåller träning som vanligt och att lyssna på  bok. Lite korsordslösning blir det också. Jag tycker att det är hälrigt med lite hjärngympa.

Jag ska också fixa uppdraget som jag fick av Dante igår. Uppdraget går ut på att jag ska berätta 10 saker om mig själv som ni inte vet.Kul, men lite knepigt.


Morrn m brödrost/Julia   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards