Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Julia - 8 november 2009 20:20

...lång. Några tårar fällde jag över katter som inte finns längre. Många minnen blir det som kommer till ytan, glada och sorgliga minnen. Nu är jag trött och ska gå och lägga mig. Sov så gott, vänner!


    /Julia

Av Julia - 8 november 2009 16:00


Sunday  


...telefonsamtal, som gjorde mig både ledsen och liiite glad. En av vår kattunge köpare hörde av sig och berättade att Challenger's (vår uppfödning) Baby Eliot (rödtigré Brittisk korthår) inte finns längre. Han blev 18 år gammal. Han och hans 2 syskon föddes 16 november 1991. Både hans mamma, Ch Björnligans Edit Bus (född 30/10-88, skölpadd, kallades Ditte), och pappa, Eu Pr, Gr Int Ch Björnligans Rudolf (född 12/12-84, kallades Pricken, rödspotted), kom från Björnligan's brittiska korthår, innehavaren Elisabeth är en välkänd "profil" i kattvärlden. Ordförande i Järva kattklubb och även domare. Hon har fött upp britter sedan 1976!


Trist att höra att vår sista bebis är borta, men jättegulligt att ringa och tala om det! Det är många minnen som rusar runt i huvudet just nu... snyft... Vi födde upp 5 kullar britter som Pricken var pappa till under åren 1985-1991. Dessutom hade han ett "harem" av kattflickor från Skåne till Norrland som var hos oss på parning.


  

En rödtigré Britt (bilden är lånad på nätet)


Av Julia - 8 november 2009 08:30


  


...Vi har inte våra fäder i livat längre, tyvärr. Så vi tänder ljus till dem. Min far avled 1996 makens tre år senare.


Till pappa Stefan och pappa Bengt

Söndags ljus  

Vi saknar er!

 

Det är grått idag också och varmt, termometern visar +7,1 grader. Maken jobbade hårt igår och sover. Det får han göra så länge han vill och behöver.

Han var duktig och fixade allt han tänkte göra i helgen redan igår, så vi har inga måsten för idag. Kanske vi går en liten sväng, inte för att vädret är så roligt, utan för att få lite frisk luft. Vi får se.


Théet är klart, jag har tagit mina morgonpiller mätt blodsocker (5,3) som ligger bra trots äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. Vi hade några äpplen som åkte ner i en sockerkakssmet och blev jättegod.

Bäst att rosta ett par mackor och äta lite.

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards