Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Julia - 3 november 2009 15:45


Tisdag  



...väääntar på att klockan ska bli ½6. Då kommer maken. Han har varit och köpt ny utebelysning. Våra gamla har gett upp efter nästan 20 år. Det är hög tid att byta dem, men det gör han till helgen.


Det är mysigt att han kommer på "fel" dag. Jag vill att han är här, när jag har viktiga möten med vården. Det är lättare när man är två vid sådana tillfällen. Jag har inte träffat den här nya arbetsterapeuten tidigare, men hon lät rar i telefon. Hoppas att hon kan fixa mina rullstolar.


Önskemålet för middag var pizza, så jag har gjort såsen färdigt till den. Den räcker till 4-5 pizzor, så vi fryser det som blir över i "portioner".

Pizzadegen klarar min brödmaskin på degprogrammet galant, men den sätter jag inte igång förr än om en timme.

Då är det färdig att kavlas när han kommer.

Hoppas att han har köpt mozarella, det är så gott på pizzan, utöver det ska det bli salami, röktskinka, champinjoner, lök och cheddarost.


Det låter väl gott? MUMS!


Have a nice afternoon   /Julia

Av Julia - 3 november 2009 08:36


Morrn m valp i låda  


...tisdag med mulen himmel och termometern visar 7,4 grader, det är milt men lite blåsigt. Det regnade ganska bra igår kväll, men just nu är det uppehåll.

Jag mår inget vidare, är stel och har ont... det går väl över, hoppas jag. Jag sov ju ganska länge, vaknade strax före åtta och det är sent för mig. Inte för att jag har nåt speciellt att göra, men det känns som om allt blir försenat. Det är en vanesak, jag har vaknat vid 6-tiden, så visst känns det konstigt att vakna 2 timmar senare. Inte känner jag mig utsövd heller, tyvärr. Hoppas att efter frukost allt känns bättre.


Morrn brödrost å hjärtebröd    /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards