Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under oktober 2009

Av Julia - 18 oktober 2009 08:15


Morrn 2 koppar  


...till en glåmig söndag. Termometern visar +2,3 grader och det regnar lite idag också., men det gör inte så mycket för idag måste vi inte ut.

Jag sitter som vanligt ensam med mitt thé, alla sover. Smulan i soffan, Amanda och husse i sängen. Jag är tvungen att äta lite tillsammans med mina piller och de ska tas regelbundet, vid vissa klockslag, så jag har inget val på helgerna. Han måste få sova så länge han behöver! Det kändes så taskigt att väcka honom igår, men jag var tvungen eftersom vi vill handla tidigt, innan det blir trängsel i affären.

Det är ganska kul för färdtjänstföraren påpekar ofta att "allt är stängt", nej svarar jag då. Mataffären är öppen och det är bara den vi ska besöka.

Att gå i affärer och "shoppa" har aldrig varit "min grej". In, ta vad jag skall ha och ut igen. Jag har alltid avskytt att trängas, än värre är det nu, när jag tar klart större plats med elrullstol. Det är inte roligt att få ilskna blickar av folk. Precis som om jag hade valt att bli rullstolsbunden, men det problemet delar jag med de flesta som inta kan gå.


Nu börjar det röra på sig i sovrummet. Jag hör att radion är på, maken ska nog lyssna på nyheterna innan han går upp.


Morrn m brödrost/Julia    /Julia


Av Julia - 17 oktober 2009 18:47


  


...efter en rätt så jobbig dag, ska vi koppla av med en film innan vi går och lägger oss valet föll idag på:


Herrar föredrar blondiner

  

Den tredje filmen i detta samling.


Efter filmen blir det hög tid att komma till ro för natten, vi är rätt trötta båda två. Vi har uträttat rätt mycket idag och jag har lagat maten. Lövbiff med vitlöksost och klyftpotatis med tomatsallad, mums!

Smulan och Amanda fick smaka lite rått kött. Det var populärt, kan jag lova. Vi är mätta och nöjda efter god mat och glass till efterrätt.


jag passar på att önska alla mina vänner:


Ninisnattinatt    /Julia

Av Julia - 17 oktober 2009 12:43


Lördagshjärtan  


...tillbaka och har hunnit äta lite lunch. Vi skulle inte handla så mycket... trodden jag.    Det 38 cm långa kvittot slutade på drygt 1.700 kr och 4 megapåsar + en stor påse kattsand. Men nu behöver vi inte handla på lääänge. Vi var nästan ensamma i affären och parkeringen var tom strax före 9 - när vi åkte därifrån var det massor med folk och full parkering. Tänk så skönt att vara färdig med inköpen tidigt.


Katt i kasse    /Julia


Av Julia - 17 oktober 2009 07:17


  


...lördag, blåst och hällregn Rynkar på näsan. Typiskt, när vi ska ut och åka för att handla. Vi ska inte vara utomhus, men till och från  bilen lär vi bli blöta om det inte blir uppehåll. Färdtjänsten kommer 08:30, skönt att vara där innan trängseln kommer vid tiotiden, då är vi på hemväg. Återresan är beställd till 10:30. Två timmar räcker för att handla. Jag har skrivit upp det viktigaste vi behöver.

Det ska bli skönt att komma ut lite, det inträffar bara 1-2 ggr i månaden att jag är och handlar. Hoppas att jag inte blir smittad av nåt, jag är väl kanske lite känsligare än andra, då jag inte träffar andra människor regelbundet och blir inte utsatt för smitta som andra och är mer mottaglig.


Weekend lila m katt    /Julia

Av Julia - 16 oktober 2009 19:45


  

Kram/Julia

Av Julia - 16 oktober 2009 15:32


Blåa blommor med ängel  


...på att klockan ska bli ½ 6. Då kommer men själs berusning äntligen. Tiden går dock lååångsamt. Ibland tror jag att klockan går baklänges!Jag har sista avsnittet av Herrskap och Tjänstefolk's tredje säsong  att fördriva tiden med. Förhoppningsvis går klockan liiite fortare då.


Maten har jag förberätt så mycket jag kan, så den kommer bara ta en halvtimme att göra. Det var jobbigt, men kul.


Kvällens underhållning kommer att bli

Agatha Christie's mästerdetektiv Hercule Poirot

  

Jag tror inte att vi har sett nån av avsnitten som finns på den fjärde DVDn.


Den har maken med sig och veckans post. Jag vet lite vad det är, men ibland hemlighåller han nåt som är extra roligt. Jag vet att det kom 2 tröjor som var restnoterat i en tidigare beställning. Min veckotidning (Året Runt för korsordsbilagan). Jag undrar om min månatliga korsordstidning har kommit också? Den brukar han ha som en extra överaskning.


Nice weekend  

 /Julia

Av Julia - 16 oktober 2009 13:10


Fredag än?  


...fredag. Härligt. Jag åt resterna av gårdagens wok. Det räckte precis till lunch.

Middagen blir en av makens favoriträtter. Fukostkorv med pepparrotsås. Vi har egen pepparrot på tomten, jättegott nyriven i en enkel vit berschamelsås. Vi brukar skära korven i 0,5 cm tjocka skivor och lägga den direkt i såsen. Mums. Vanlig kokt potatis och lite senap till blir gott till.


Vi ska handla i morrn och min lista blir allt längre. Bra att skriva upp vad man behöver för även om jag glömmer lappen hemma, brukar jag komma ihåg vad jag skrev.


Have a nice afternoon    /Julia

Av Julia - 16 oktober 2009 07:49


  


...det är kyligt och mulet idag. Frosten ligger på gräsmattan. Äntligen fredag. Vi är säkert många som har längtat. Maken - husse kommer i eftermiddag och han är efterlängtad både av mig, men också av Smulan och Amanda. Just nu sitter Smulan i fönstret och håller koll på talgbollen och alla pipisar. Hon låter så roligt när hon ser dem.

Jag var tveksam om att hänga upp den, men maken tyckte att vi skulle göra det, den är kvar sen i vintras. Småfåglarna hittade den genast och låter sig väl smaka. Vi har även solrosfrön kvar, men de får vänta tills snön kommer.


Nu är det dags att även jag får nåt i magen, inte bara djuren. Thé och smörgås, ska bli gott.


Morrn brödrost å hjärtebröd    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards