Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under oktober 2009

Av Julia - 11 oktober 2009 19:47


Good evening  


...sett den första av fyra DVD'n av säsong två, jag måste spara på dem lite så de räcker hela veckan. Ögonen är nästan fyrkantiga och jag fick sitta i soffan för jamisarna. Smulan låg kvar bredvid mig, men Amanda passade på att ligga och sova i min rullstol Förvånad under tiden. Det gör hon ofta de få stunder när jag inte sitter i den.


Nu ska jag ta mig en skön dusch innan jag går och sover. Jag önskar er alla en riktigt god natt och sov så gott när det blir dags för er att krypa till kojs.


Sweet dreams/Julia  

Av Julia - 11 oktober 2009 16:32


Sunday  


...nästan över. Tänk så fort lördag och söndag går. Min älskling har åkt och det är tomt utan honom. Jag fick dock säsong två av Herrskap och Tjänstefolk.

  

Så jag kommer att ha lite att se fram emot i veckan som kommer. Tänk så annorlunda det var i början av 1900-talet i London. Skillnaden var stor mellan herrskapet och de som tjänade dem. Fast hos Familjen Bellamy (David Langton och Rachel Gurny) hade tjänstefolket det rätt bra ändå. Huset leddes av Butlern Hudson (Gordon Jackson) och i köket regerade Mrs Bridges (Angela Baddely), där fanns husan Rose (Jean Marsh), betjänten Edward (Christopher Beeny), chauffören Watkins (John Alderton) och husan Sarah (Pauline Collins) med flera.


Jag minns att just Pauline Collins och John Alderton fick en egen serie efteråt, tyvärr mins jag inte vad serien hette. Pauline Collins spelade huvudrollen i en film senare som jag tyckte mycket om: Shirley Vallentine.


Nu ska jag bänka mig framför TVn och njuta av ett par avsnitt... om jag nu får sitta i soffan för Smulan och Amanda Flört.


    /Julia

Av Julia - 11 oktober 2009 11:26

...de låter så man får ont i öronen, så lämnar matte den på Peekaboo's plats  

  

Klicka på bilderna för att se hela serien (båda raderna!).

Rose Is Rose Rose Is Rose


Inte undra på att Peekaboo är arg! Det skulle jag också bli, så-det-så!

 

   /Amanda-Bus


Av Julia - 11 oktober 2009 08:02


Morrn m katt  


...utanför föstret är det fortfarande ganska mörkt ute, det regnar och termometern visar +1,2 grader. Det är tyst i huset, det är bara jag och Amanda som är vakna. Smulan och husse sover gott.


Vi orkade bara lyssna på knappt första halvlek och det var 0-0 då vi stängde av. Jag såg i morse att Sverige förlorade med 1-0. Jaja, dom gjorde väl allt dom kunde. Trist, men inget att göra åt. Jag läste att de har dock chansen om än mikroskopiska att nå VM trots allt.

Eftersom varken jag eller maken är några fotbollsfreaks direkt, så här fälls inga tårar på grund av en förlorad match.


Nu börjar det röra på sig i sovrummet... Jag tror att maken går i sömnen till badrummet *fniss*. Théet är klart om han nu inte går tillbaka och somnar om. Han kan göra det om han vill och behöver sova lite till. (Det gör han nog, jag fick en puss och lite mummel om "lägger mig igen".) Jag blir lite avis på honom för hans goda sömn.


Wonderful day m blomma    /Julia

Av Julia - 10 oktober 2009 18:48


Lördag  


... om serien V står sig än idag. Ja, vi gillar det vi har hunnit se av den hittills. Kvalitén på banden är bra också, så den kommer att räddas också. Precis som Nettis sa i sitt kommentar, gick serien sent på fredagar. Det var många av oss som satt klistrade framför TVn. Jätteroligt att maken hittade den.


Fler "godisar" fanns i samma kasse till exempel en av makens favoritserier Pang i bygget eller Fawlty Towers som den egentligen heter. Vem minns inte Basil den galna hotellägaren som spelades av John Cleese och  Manuel, det spanske kyparen vars standardfråga var Qué?

 

Nu skall jag återgå till filmen, eller rättare sagt filmerna, även om man vet hur det går, så var det drygt 20 år sen vi såg den sist.


Det är lika bra att säga godnatt redan nu till mina vänner. Sov så gott och:


Natti m två katter  

/Julia

Av Julia - 10 oktober 2009 14:32


Lördagshjärtan  


...friggen och maken har hittat yttrligare en påse med gamla VHS-band. I det kassen fanns bland annat serien V! Kommer ni ihåg den? Utomjordingar som egentligen var reptiler... den gick på TV i mitten av 80-talet. Det ska bli kul att se den igen. Jag tror till och med att jag ska spela över den till DVD. Jag sökte efter nån bra bild från serien på nätet, men hittade bara den här (just nu i alla fall).

  


Ha en fortsatt fin lördag!

Purrfect day   /Julia

Av Julia - 10 oktober 2009 09:48

...efter Vivis utomordentliga vägledning. Klicka på bilden för att se hela serien!


Rose Is Rose Rose Is Rose


Hurra!!! Jag kunde... Tack snälla Vivi för hjälpen!!!

Av Julia - 10 oktober 2009 07:59


Morrn 2 koppar  


...till denna soliga, men kyliga lördagsmorgon. Termometern visar -2,1 grader ute. Det är definitivt höst nu.


Idag ska vi, eller rättare sagt maken fortsätta med bygget. Men jag ska se till att han inte gör för mycket, utan tar det försiktigt. Han måste vila lite också. Han jobbar så hårt hela veckan. Jag har funderat vad vi ska ha till middag, troligen blir det kycklingfilé i nån form.


Weekend lila m katt    /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards