Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Julia - 26 oktober 2009 20:52

...efter en lång dag så ger jag mig. Hörs igen imorrn! Ha en mysig måndagskväll vänner!



   /Julia

Av Julia - 26 oktober 2009 18:52


  


...dagen har bara försvunnit - POFF - borta. Jag har inte gjort så många knop, bara suttit och läst bloggar på andra bloggsidor. Flera av dem har handlat om barn med cancer.

Konstigt egentligen, när man har läst en så hittar mar så många fler. En länk som hänvisar till en annan och så vidare. Flera av dem är mycket hoppfulla och handlar om barn som har besegrat cancern och anses friska, just nu i alla fall. De har inte fått återfall på flera år och därför ser framtiden bra ut för dem.


Nu ska jag koppla av med film nr 2 om Harry Potter 

  

 

Ha en mysig kväll!!!

Av Julia - 26 oktober 2009 07:10


Morrn m pelargoner  


...grått, blött, men varmt. Hos oss visar termometern redan 8,7 grader. Träden utanför rör sig inte alls, så det är vindstilla.


Det är ny vecka och för många barn (kanske också för vuxna?) en ny helg på gång. Jag menar inte Alla helgons dag, utan  Halloween á la USA.

Jag tänder ett ljus för dem vi älskar, men inte finns längre när jag känner för det oavsett vilken dag på året det är, men visst smyckas mina föräldrars grav lite extra till helgen av tradition. Beklagligtvis kan jag inte längre göra detta själv, men maken ställer upp och gör det som jag inte klarar.


Halloween har nog kommit för att stanna, många vänner har fester i helgen som kommer, men jag tycker lite att det är en kommersiell helg. Det är affärerna som gör vinsterna. Alla dessa nya "tillbehör" som finns till salu. Det är nästan som till jul. I min värld handlar det bara om köp, köp, köp! Tråkigt för alla barnfamiljer med små plånböcker!

Visst är det roligt med maskerad, både för vuxna och barn. När jag var barn, hade mina föräldrar också maskerad för sina vänner och en annan för oss barn, men i den trista månaden februari, inte före jul.

Pumpa åt vi i augusti, september. Nyskördade hos mormor som soppa, dillstuvad (min favorit!), grillad eller stekt. Jättegott, tycker jag. Just dillstuvad pumpa gör jag också om (sällan tyvärr) jag får tag i rätt sorts pumpa. Inte den stora oragna som finns i affärerna nu. Den sorten grillade eller stekte min mormor, när jag var liten. Jättegott det också till kött.

Oj, nu blev det mycket pumpa *fniss* men nostalgin hann ifatt mig när många barndomsminnen dök upp.


    

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards