Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Julia - 21 oktober 2009 19:02


God afternoon m katt  


...tonfiskröra i kylen och gottar till sig. Smulan och Amanda blev jätteglada över dagens traktering. Det är ine ofta de får tonfisk. De fick av röran innan jag la i löken, deras fat vart renslickad på två röda. Mums för måns!


Nu ska jag titta lite på min serie, ett par avsnitt i alla fall. Sedan en skön dusch och sen sängen och en bok tills jag somnar!


Natti X 3    /Julia

Av Julia - 21 oktober 2009 17:41


Onsdag  


...dagen rusat iväg. Jag har inte gjort annat än lyssnat på bok, löst korsord och tittat lite på TV. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska äta. Jag är inte sugen på nåt egentligen, men måste äta lite i alla fall. Funderar lite på att dela en burk tonfisk med Amanda och Smulan. Det skulle dom säkert uppskatta! Dom älskar tonfisk och det gör jag också.

Så får det nog bli!


Jag tror att jag gör min tonfiskröra med lite rödlök, gräddfil, liiite majonäs och hackad hårdkokt ägg. Det blir jättegott, men ännu godare om den får "gotta till sig" till imorrn. Jag gör röran och låter den stå till morgondagens lunch. Så idag får det bli det thé och en äggmacka med kaviar.


  

 /Julia

Av Julia - 21 oktober 2009 09:52


Welcome m fjäril  



Verkar detta bekant?

Diagnosen heter - ÅNK det vill säga ålders betingad nedsättning av korttidsminnet.

Så här visade sig symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen.
Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i Papperskorgen och märker att den behöver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.
Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten.
Men då behöver jag en penna.

Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat att dricka ifrån. Jag ska börja leta efter pennan men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet. Juicen håller på att bli varm och bör sättas i kylen. På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.

Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet. Då ser jag mina glasögon som jag har letat efter hela förmiddagen. Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna. Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.

Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.

Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.

Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.

Vid dagen slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om vart jag lagt bilnycklarna.

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG. Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min e-post.

Kan du vara snäll och göra mig en tjänst?

Skicka detta till alla som du tror har glädje av det, för jag kan inte komma på vem som jag redan har skickat det till.


kattfniss    /Julia

Av Julia - 21 oktober 2009 08:08


  


...till ännu en mulen och grå dag. Termometern visar dock 5,6 grader, så det är milt men lite blåsigt. Färgerna på träden växlar dag för dag. Löven på fruktträden som van gröna bara för några dagar sedan är brungula nu och faller vid minsta vindpust. Lönnen har rodnat och är mycket vacker.


Jag har upptäckt att numera finns en sk Bloppis, en ren köp och sälj sida. Jag undrar lite varför? Det finns också reklam på vissa sidor. Jag läste hos en bloggare att hon/han har oönskad reklam i sin blogg. Det har aldrig hänt mig, kanske på grund av mina bilder. Reklamen i bloggarna har jag sett i de bloggar som är utan egna bilder. Jag har valt bloggagratis-bloggplatsen just för att den var reklamfri. Jaja, vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag trivs jättebra här och vill absolut inte byta så länge jag slipper reklamen i min blogg.


Purrfect day kattfjäril    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards