Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Julia - 19 oktober 2009 19:51

...glad överaskning. Jag behövde ladda upp nya bilder och vat tvungen att köpa plats för dem. Tidigare kostade 100 bilder 20:-. Nu fick jag 200 bilder för samma pris! Toppen!!!


Jag tyckte att det var billigt redan innan, 20 öre per bild, om man har fler än de 100 som är gratis. Nu kostar utrymmet bara 10 öre per bild. Det kostar mycket mer på andra bloggsidor. På vissa kan man inte ha mer än en bild per inlägg. Här kan jag ha så många jag önskar. Härligt.


Så mina läsare får stå ut med mina bilder. Alla (19) tycker om bilderna, utom 1 som vill att jag ska minska ner och 1 har ingen åsikt (enligt min omröstning fram till idag).


Nu är det snart dags för att ta min dagliga runda bland mina bloggande vänner och sedan gå till sängs.


Lika bra att jag önskar alla


Nattis m nallis    /Julia

Av Julia - 19 oktober 2009 19:24


  


...Harry Potter fan. Älskar böckerna och har läst dem på Engelska (de tre sista till och med innan den svenska översättningen kom). Översättningen är ypperlig, men ändå är det nåt helt annat på originalspråket. Böckerna är inlästa av Krister Henriksson, Han läser dem jättebra, med fin känsla och han har gett alla karaktärerna "egna" röster. Han är mycket duktig!


Jag har fått ett mail från företaget vi beställer Mp3-böcker och filmer i från om förhandsbokning av film nr 6,

Harry Potter och halvblodsprinsen.

  


Självklart beställde jag den genast. Den släpps den 23 november. Spännande.


Vi har de 5 som redan finns

          

och jag tänker nog titta på dem igen innan den nya filmen dimper ner i vår brevlåda.

Av Julia - 19 oktober 2009 15:12


...Kit'N'Carlyle har MISSförstått något  

Kit 'N' Carlyle


    /Julia

Av Julia - 19 oktober 2009 11:12



...har hittat en underbar kattsida hos en familj är nästan hela huset kattvänlig. De har byggt en "catwalk" genom nästan alla rum i huset  

Bilden nedan är lånad från deras sida

  

Låt TomCat guida dig runt i huset och få idéer till egna lösningar till mysiga klätterställen, sovställen och gömmor för oss fyrbenta.

  

Husse får definitivt titta ordentligt och hitta nya lösningar till rastgården i alla fall. Han får fixa fler hyllor och mysiga gångar högt upp till oss, nästa sommar.

Mattes ramp är det viktigaste bygget just nu. Han har inte hunnit/orkat bygga de senaste två helgerna. Matte har sagt ifrån, han måste vila på helgen också!!!


   /Amanda-Bus




Av Julia - 19 oktober 2009 08:06


Måndag  


...till en grå och regnig dag. Vid sånt här väder brukar maken säga att till och med vädret är måndag. Det är bara att gilla läget. Det är rätt "varmt" ute, min termometer visar +4,8 grader.


Dagens agenda innehåller bland annat ett besök av min sjukgymnast med lite nya tips om hur jag ska slippa ha så ont och vara så stel på mornarna. För det är jag och har ofta klagat på det. I och för sig varierar värken (idag har jag inte så ont) men ofta nog, tyvärr. Dessutom har jag ont även i mitt vänstra knä sen i lördags.

Jag undrar om jag ska minska på mina gångövningar? Ja, hon får många frågor idag. För fler piller mot värk är ingen lösning tycker jag. Hon kommer om en timme, så det är bäst att jag får i mig frukosten. Återkommer!


Måndag - Gustav    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards