Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Julia - 18 oktober 2009 19:31


  


...lång och jag har inte vilat som jag borde, idag heller. Nu ska jag ta mig en skön dusch innan det är dags att krypa i säng. Amanda är i alla fall sömnig, hon brukar säga till när hon vill att jag ska lägga mig, så även nu... Smulan sover redan Glad!


Nattiskisse på kudde    /Julia

Av Julia - 18 oktober 2009 17:05


Manda  


...visst känner ni igen er *fniss* för precis så här är det vissa dagar!!! Klicka på bilden för att se hela serien!

9 Chickweed Lane


   /Amanda-Bus


Av Julia - 18 oktober 2009 13:39


Sunday  


Maken har åkt och vi är ensamma igen till på fredag. Vädret är fint och solen skiner. Temperaturen har gått upp till 7,7 härliga grader. Det är säkert varmare i solen. Synd att det blåser, men inget att göra åt. Jag ska ta det lugnt och äntligen titta på:

Säsong 4 av denna härliga serie.

  

Jag är så nyfiken hur det ska gå med familjen Bellamy på 165 Eaton Place.


Av Julia - 18 oktober 2009 08:15


Morrn 2 koppar  


...till en glåmig söndag. Termometern visar +2,3 grader och det regnar lite idag också., men det gör inte så mycket för idag måste vi inte ut.

Jag sitter som vanligt ensam med mitt thé, alla sover. Smulan i soffan, Amanda och husse i sängen. Jag är tvungen att äta lite tillsammans med mina piller och de ska tas regelbundet, vid vissa klockslag, så jag har inget val på helgerna. Han måste få sova så länge han behöver! Det kändes så taskigt att väcka honom igår, men jag var tvungen eftersom vi vill handla tidigt, innan det blir trängsel i affären.

Det är ganska kul för färdtjänstföraren påpekar ofta att "allt är stängt", nej svarar jag då. Mataffären är öppen och det är bara den vi ska besöka.

Att gå i affärer och "shoppa" har aldrig varit "min grej". In, ta vad jag skall ha och ut igen. Jag har alltid avskytt att trängas, än värre är det nu, när jag tar klart större plats med elrullstol. Det är inte roligt att få ilskna blickar av folk. Precis som om jag hade valt att bli rullstolsbunden, men det problemet delar jag med de flesta som inta kan gå.


Nu börjar det röra på sig i sovrummet. Jag hör att radion är på, maken ska nog lyssna på nyheterna innan han går upp.


Morrn m brödrost/Julia    /Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards