Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Julia - 15 oktober 2009 18:50


  


...vänner, jag är ute på min kvällsrunda bland bloggarna. Det är alltid roligt att se vad mina vänner har haft för sig under dagen.

Sedan ska jag bänka mig framför TVn och se DVD nummer tre av fyra av Herrskap och Tjänstefolk's tredje säsong.

  

Det är tre avsnitt på skivan. Efter det blir det nog sängen.


    /Julia

Av Julia - 15 oktober 2009 15:33


Pojke på skyllt   Springande liten katt   


...allt väl? Hos oss har det varit rätt så mysigt. Vi har suttit några minuter på verandan i solskenet. Jag passade på att vädra ordentligt. Vinden har avtagit mer och mer och det var riktigt varmt i solen. Eftersom jag inte hade några ytterkläder, så blev det inte lång stund ute, men der var skönt.


Idag var det flera bebisar som var "trasiga" vid födseln, men de överlevde vad jag vet. En mamma ville inte ta emot blod och blodprodukter på grund av sin religion (Jehovas vittne) men kom på bättre tankar när doktorn till slut talade om för henne att hennes lilla perfekta dotter skulle bli moderlös och hennes man änkling om hon inte ändrade sig. Det var så tragiskt ett tag, då hennes man höll med läkarna. Som tur var löste även det sig till slut.

Jag förstår inte denna fanatiska tro. Visst bestämmer Gud mycket, men jag litar på vetenskapen! Den kan hjälpa till och förhindra en för tidig död. Hade hennes tid varit ute hade hon nog dött oavsett vad läkarna gjorde för henne.


Snart är det dags att tänka på middag. Idag blir det nog fläskfilé med  wokgrönsaker och ris. Så där lagom jobbigt, men jättegott. Jag tror att jag orkar stå så länge. Wok går ju fort om man använder frysta, färdigskurna wokgrönsaker. Fläskfilén är redan stekt och ska bara värmas i grönsakerna. Lika bra att sätta igång!


Good day  

/Julia

Av Julia - 15 oktober 2009 08:45


 Morrn m regn och sol  


...till en solig torsdag. Det är kallt men plusgrader, min termometer visar 1,3 grader. Jag har sovit bra, men vaknade av kramp i vänstra vaden. Den gick över när jag gick lite. Efter frukost blir det en rejäl träningspass. Min kropp behöver det.

Jag är senare med min morgon än vanligt... jag har sovit till nästan klocka 8 idag Glad. Jag går och lägger mig senare på kvällarna och lyckas somna om efter morgonens första besök till badrummet vid 5-tiden. Skönt.


Torsdag - regnbågsfärgar    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards