Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Julia - 14 oktober 2009 20:40


  


...nu tänker jag tacka så mycket för idag! Vi "ses" imorrn igen. Sov så gott!

   /Julia

Av Julia - 14 oktober 2009 16:14


Nallis läser  


...ett dagligt programm som jag inte missar sedan flera veckor. Förlossningskliniken som repriseras på TV4. Det är så spännande och oftast härligt att se bebisarna komma till välrden, tråkigt att det inte går så bra ibland. Barnet kommer för tidigt, mamman blir dålig eller bebisen är sjuk/missbildad vid födseln.


Jag har inga egna barn, men hade privilegiet att se min gudson födas. Världens gulligaste bebis. Stor kille! Han vägde 4.750 gr när han kom, en rejäl bit för mamma att föda fram. Han var störst den veckan på BB Skrattande!

Det var på grund av att hans far avled hastigt när min bästa kompis väntade honom. Plötsligt stod hon ensam med en tvååring (min guddotter) och gravid! Tragiskt! Allt gick bra och bebisen fyllde 23 år i augusti!


Sart är det dags att tänka på middag. Det får bli nåt enkelt, en omelett på rostad bröd tror jag. Gott och kräver inte så mycket jobb. Jag har lite svårt att stå nån längre stund idag.


Teatime    /Julia


Av Julia - 14 oktober 2009 12:48


Onsdag bergådalbana  


Tid för lunch... jag är egentligen inte sugen på nåt, men måste äta lite. Det blir en varm macka och en mugg thé. Ids inte göra nåt annat.


Solen skiner, men det blåser förfärligt ute. Dessutom är det kyligt, bara +6,2 grader. All det vita som fanns är borta (tack och lov).


    /Julia

Av Julia - 14 oktober 2009 09:50

...lär väl de flesta kattägare (djurägare?) känna igen sig Flört!



Kit 'N' Carlyle


 /Julia

Av Julia - 14 oktober 2009 08:00


Morrn 3 trädgårdkatter  


...jag har sovit gott, men vaknat med värk i min trasiga vänstra axel och arm. Det är bara att bita ihop och försöka mjuka upp den. Vissa dagar känns det värre, än andra. Det känns nästan som träningsvärk, fast utan anledning.

Idag är det lite vitt på gräsmattan och på taken, men det lär väl försvinna senare på dagen. Lite tidigt med snö 14:de oktober. Termometern visar +1,9 grader och det blåser, metrologen lovar runt 6-7 grader "varmt" och fortsatt blåsigt framåt dan.


Nu är det hög tid för frukost. Återkommer!


Purrfect day    /Julia



Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards