Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Julia - 8 oktober 2009 20:37


  


...för mig att "hoppa" i säng efter en ganska lång dag. Som vanligt har jag slarvat med att vila, som jag borde göra en stund mitt på dagen.


Nattis m nallis    /Julia

Av Julia - 8 oktober 2009 18:31


Torsdagskatt  


...kväll igen. Imorrn är det fredag. Den bästa dagen i veckan. Maken kommer och vi har hela helgen tillsammans. Härligt!

Vi får hoppas att vädret blir fint, så bygget kan fortsätta. Stackars L... han får jobba under helgen också. Men både han och jag vill få rampen klar. Tänk så skönt att kunna ta sig ut på egna "äventyr".


Nu ska jag gå runt bland mina vänner och se vad de har haft för sig denna torsdag.


    /Julia

Av Julia - 8 oktober 2009 14:41


Välkommen-nalle  


...gavs till Herta Müller, kul ännu en som man faktiskt har både hört talas om och läst. Det är inte ofta det inträffar. Det brukar vara nån man inte ens hört talas om. Visserligen har jag bara läst en av hennes böcker (Resande på ett ben), men det var länge sedan. Jag ska be maken leta reda på den i bokhyllan, så kan jag läsa om den vid tillfälle, den är inte så lättläst bok direkt. Inget man slöläser precis.


Jag har klart läst många fler böcker av Doris Lessing, som fick priset 2007. En författare med mer lättlästa böcker.

Jag gillar ju att läsa, men har blivit bortskämd med att läsa med "öronen" och lösa korsord samtidigt.

Jag har ingen aning om, om nån av Herta Müller's böcker finns inlästa som ljudbok. Jag får väl kika runt.


    /Julia

Av Julia - 8 oktober 2009 07:50


Natti m hjärternalle  


...solen skiner och termometern visar bara +1,4 plusgrader, än. Det verkar dock inte att det var frost inatt.

Jag har sovit gott, men drömt mycket. Om pappa givetvis. Det var både bra och dåliga drömmar. Vi har gjort mycket roligt hela familjen tillsammans. Det dåliga var hans sista dagar.


På agendan finns inga andra måsten än min vanliga träning. Morgongymnastiken gick riktigt bra, det som jag gjorde efter badrumsbesöket i sängen. De andra, de sittande och stå-gående övningarna gör jag efter frukost.


Nalletorsdag    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards