Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Julia - 6 oktober 2009 19:49


Tisdag m fjäril  


...kvällsrunda för att se vad mina bloggande vänner har haft för sig. Vivi har tydligen haft en "jag vill inte" dag *fniss*, det har visst lille Aamor också haft, busfröet! Nettis har hittat en underbar kattbild!

Jag ska ta mig en skön dusch innan jag hoppar i säng , så jag passar på redan och säger:

Ninisnattinatt    /Julia

Av Julia - 6 oktober 2009 16:41


Tisdag  


...och vilsam tisdag har vi haft. Jag har lyssnat på bok och löst korsord. Jamisarna ha suttit i solen en stund. Nu är det mulet och det börjar blåsa upp, det är 11,2 grader ute. Jag tror inte att natten blir lika kall eftersom det är molnigt, det brukar vara mildare då.


  

Smulan brukar inte få sitta på bordet, men plommon är jätteroligt att leka med!

Dom är ju rätt bra att rulla, om man bara petar dom från skålen och sedar låter dom rulla ner från bordet Oskyldig sen kan man leka!

Jag brukar ställa undan dem på kvällen, annars vet man inte hur många jamisarna har lekt bort under soffan och fotöljen, där jag varken kan se dem eller få tag på dem. Vill inte hitta grönluddiga plommon under möblerna om nån vecka Förvånad.


Snart ringer min älskling, som alltid när han har kommit hem från jobbet vid 5-tiden. Då får jag veta om vi hade fått nån post av intresse och vi berättar vad som har hänt sedan lunch. Vi pratar med varandra minst 2 ggr varje dag, oftast en gång till vid läggdags.

Jag ska fortsätta att titta på:

  


    /Julia

Av Julia - 6 oktober 2009 07:50


Morrn m blå ängel  


...till en kall , men solig tisdag. Min termometer visar -2,1 grader idag. Gräsmattan är täckt av frost. Metrologen har lovat dryga +10 grader framåt dagen. Vi får väl se om det infrias.

Jag har sovit jättebra, vaknade en gång för ett besök i badrummet vid 3-tiden och somnade om och sov till nästan kl 7. Det är sent för mig egentligen, men jag har ju inga tider att passa på morgonen så jag kan sova hur länge jag vill och behöver. Idag skulle sjukgymnasten komma, men hon har sjukt barn och vi bokade om hennes besök till senare i veckan.


Nu har jag petat i mig mina morgonpiller och mätt mitt blodsocker (4,8) så det är dags att äta lite. Idag ska jag faktiskt äta havregrynsgröt, det är jag jättesugen på och det tar bara 2 minuter i micron. Disk blir det inte heller, bara skålen som den lagas i och jag äter ur. Till det kommer jag att brygga thé, annars vaknar jag inte.


Purrfect day    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards