Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Julia - 4 oktober 2009 19:58

...kväll igen. Jag har tittat på en gammal goding, en av det första engelska serierna som gom gick i svensk television.

   

Jag tyckte mycket om den då den gick. Faktiskt i hela 5 säsonger. Detta var makens överaskning till mig innan han åkte hem! Han visade inte filmboxen förrän  han skulle gå, den boven. En härlig överaskning, men han är sån. Jag får små saker av honom när jag minst anar det. Gulligt! Idag fick jag första säsongen av serien och den består av 13 avsnitt, men han berättade att jag får nästa säsong nästa helg. Han hade köpt hela serien till mig.


Jag frågade hur i all världen han visste att jag ville se den serien igen, då sa han att vi hade pratat om den för länge sedan... det måste ha varit för flera år sen och han kom ihåg! Han är så omtänksam! Jag älskar honom över allt annat på denna jord.

 

Nu ska jag skölja av mig dagen och sedan gå och sova.

Nattinatt    /Julia

Av Julia - 4 oktober 2009 13:44


Sunday  


...liknar mest duschen i full fart. Det bubblar och låter på taket. Liksom i stuprören. Trist att det är så mörkt redan. Att behöva tända lampor mitt på dagen.

Egentligen gillar jag inte första helgen i oktober. Visst blir byn jättefin, med alla som sliter för att få bort ogräs i grusgångarna och parkeringen, ansa träden och buskarna. Göra allt klart för vintern. Men det är så definitivt att sommaren är över, så påtagligt att det är snart vinter. Vi är inte många som bor kvar. Inte för att jag saknar folket direkt, men lite vemodigt blir det i alla fall.

En liten tröst är det ju att maken slipper bussen i regnet. Han får åka hela vägen med en av grannarna, skönt för honom.


Katt i kasse    /Julia

Av Julia - 4 oktober 2009 07:52


Morrn m katt  


...konstigt väder ute. Igår var det minus 2, idag är det +9,6. Igår frost, idag hällregn. Regnet började vid 4-tiden igår eftermiddag och det har regnat hela natten. Så det blir inga längre utflykter idag heller. Städningen av byn fortsätter.


För oss är det frukosten som står på tur. Théet är klart och maken sover nog fortfarande. Jag brukar hinna med en mugg ensam på helgerna. Han måste få sova ut två mornar i veckan, hans klocka ringer strax före 5 varje vardag. Jag får ju sova alla dagar så länge jag vill, men jag vaknar tidigt. Lika bra att smyga upp och låta honom vila.


Purrfect day    /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards