Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Julia - 3 oktober 2009 18:46


  


...lördagen har nästan gått. Jag har knappt sett till maken på hela dagen. Det var städdag i byn och dom jobbade jättemycket. Dessutom finns en conteiner tillgänglig för att slänga skräp i. Den är jättestor, men förmodligen blir den full till imorrn.


Meken har slängt en del av våra "grovsopor" också, så nu finns det plats till min elrullstol i friggen. Jättebra för den måste stå i lägst +5 grader. Där inne är det ca 10 grader varmt även på vintern.


Bygget har avstannat, eftersom han var upptagen på annat håll hela dagen, men han fick sitt livs överaskning, då middagen var färdig när han kom hem igen. Jag har fixat det aldeles själv helt utan hans hjälp! Biffstroganoff med ris och sallad. Det var första gången jag gjorde maten helt på egen hand sen jag blev sjuk. Gissa om jag var stolt!!!


Nu ska vi titta på nån film, vilket det blir vet jag inte, vi har massor att välja på. Den kommer vi dessutom att se i sängen, vi är nog lika trötta båda två.


Ha en jättefin lördagskväll vänner! Sedan när det är dags för er att lägga er, natti - natti och


Sweet dreams/Julia  

Av Julia - 3 oktober 2009 12:11



Lördag  


...till våra American Pancakes får ni här:


Ingredienser

2.5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

0.5 tsk salt

2,5 dl mjölk

2 msk flytande margarin eller smält smör

1 ägg


Gör så här:


Blanda samman de torra ingredienserna.

Vispa ihop ägget, mjölken och smöret, vispa i de torra ingredienserna.

Stek gärna i teflonbelagd stekpanna c.a 10 cm diameter stora pannkisar, vänd och stek andra sidan.

Jag brukar använda lite smör mellan dem när jag staplar dom allt eftersom de är klara. 

Servera med lönnsirap och ev knaperstekt bacon.


Det finns säkert massor med olika recept på just pancakes, men detta är mitt som jag har fått av min kusin då jag var hos henne i Californien för jättelänge sen.

Hoppas att ni gillar dem!


Weekend i hängmatta     /Julia

Av Julia - 3 oktober 2009 08:10


Morrn 2 koppar  


...Första morgonen med minusgrader, termometern visade -2,1 grader första gången jag tittade, nu har det stigit till -1,3. Solen sol 3   skiner för fullt, det blir nog en vacker höstdag.

Maken har uttryckt önskemål om amarikanska pankakor med lönnsirap och bacon mums (och jaaa, jag tänker fuska lite och äta det också Förvånad)... så det är bästa att hjälpa till med smeten. Théet är strax färdigt.


Woderful day  

/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards