Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Julia - 1 oktober 2009 20:12

...varit runt hos mina vänner och läst vad de hade för sig (i alla  fall de som har hunnit blogga redan) idag. Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på lika god sömn som de 2 senaste nätterna.


Nattinatt    /Julia


Av Julia - 1 oktober 2009 19:00


Torsdagskatt  



...kväll igen. Imorgon är det fredag! Härligt, maken kommer som vanligt runt ½6. Han har fått en lista på en del saker att köpa med sig till helgen. Det var inte många saker, frukt (plommon och päron) har vi i trädgården, men jag vill gärna ha några baraner. En brödsort som heter fiberrost, som är kanon till frukost och rågkusar, sen en bit ost. Det är nog allt.


Vi får nog åka och handla nästa helg, så jag får välja själv vad vi ska ha. Maken är jätteduktig, men om nåt är slut eller svindyrt låter han bli att handla det istället för att hitta alternativ.

Jag menar om jag t ex ber om fläskfilé och den är slut, så köper han inte nåt annat heller. Jag ersätter det med exempelvis kycklingfilé eller lövbiff eller nåt annat.


Mat måste vi ju ha och min fantasi (erfarenhet och kunnighet i matlagning) är större än hans, så enkelt är det. Nu när jag blir allt duktigare på att stå och orkar längre stunder, behöver jag inte lika mycket hjälp med matlagningen som tidigare. Variationen blir större (och godare?) för varje helg.


Jag tror att vi har just lövbiff i frysen, så det blir nog biffstroganoff på lördag. Jag får fundera lite.


Ha en trevlig kväll!

   /Julia

Av Julia - 1 oktober 2009 14:41


  


Matte funderar mycket över katterna som går lösa i "byn". Idag var det ytterligare en som kom. Gullig, men vågade sig inte närmare än till stenen i hörnan på vår tomt.


  

En liten sötnos. Undrar vems den är?


Det är jättebra med rastgård för alla grannar vet att ser dom nån lös katt, så bor den inte hos oss.

Vi aldrig är ute på egen hand. Det är tryggt att vara ute under kontrollerade former både för Smulan, mig och matte.


Ha en mysig eftermiddag!

  /Amanda



Av Julia - 1 oktober 2009 07:34



Morrn m Julia  


...återigen sov jag jättegott. Skönt. Det är härligt att vakna utsövd, det är inte ofta det har inträffat sista tiden, men 2 nätter i rad... härligt.

I och för sig är jag stel och har ont, men eftersom jag är pigg känns det inte så farligt trots allt. Jag har funnit mig i att så här är det och bara morgongymnastik med uppmjukande övningar som hjälper. Jag vet att det blir bättre senare på dagen.


Dags att sätta på thévatten och rosta ett par skivor bröd, frukost med andra ord.


Nalletorsdag    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards