Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Julia - 26 september 2009 19:09

...funderingar på vad vi skulle ha till middag bestämmde jag att laga Maddes ljuvliga kycklingsrätt i ugnen. Den är fantastiskt god och egentligen ganska lättlagad.

Maddes kyckling  

Den innehåller kycklingsfilé, purjolök, champinjoner och cheddarost.


MUMS

 

Till efterrätt åt vi mazarinrutor

Mazarinrutor   

Min älskling ville ha det hellre än kladdkaka. Tur att vi hade några bitar i frysen! 


Nu ska vi koppla av med några avsnitt av min favoritserie

JAG 4  

Vi har hunnit fram till säsong 4 nu.


Ha en trevlig kväll! /Julia

Av Julia - 26 september 2009 16:05


Lördag, rund  


...är avslutad, maken är jätteduktig! Han fortsätter imorrn.

Bilden tog jag genom verandafönstret

  


Sedan skickade jag ut maken med kameran!

  

 

  

 

  

 


Av Julia - 26 september 2009 11:38


Welcome m fjäril  


...bygger vidare på rampen. Han vaknade strax före nio, fått en god frukost bestående av thé, ägg och bacon. Nu är han ute och för "oväsen" med skruvdragare, hammare och såg. Roligt att se att det händer nåt. Bilder kommer nog imorrn eller så. 


Jag sitter och läser med öronen och löser korsord och känner mig förfärligt onyttig. Tänk om jag kunde hjälpa till... men om jag kunde det, så behövde jag ingen rullstolsramp heller... Kluven känsla det där.


nice day blått m fjäril    /Julia

Av Julia - 26 september 2009 07:22


Morrn 2 koppar  


...till denna varma lördagsmorgon. Solen har vaknat och temperaturen ligger redan på 13,3 grader utanför vår fönster. Det lovar gott för dagen.

Det är bara jag som är uppe (som vanligt), maken och katterna sover. Det får dom göra så länge dom vill/behöver.


Agendan för dagen innehåller vidare bygge av rampen och en promenad. Annars inga direkt måsten. Jag hoppas att maken hinner kika på "vårt" ställe med svart trumpetsvamp också. Dom borde ha kommit nu. På en liten plats finns massor av dem varje år. Konstigt att ingen annan har hittat dem, för platsen där dom finns ligger egentligen inne i byn.

Svart trumpetsvamp går utmärkt att torka och trorkad svamp rätt förvarad håller i många år.


Många som inte tycker om svamp reagerar på konsistensen och inte på smaken. Jag har ofta haft svamp i pulverform i t ex såser till de som har sagt att dom inte äter svamp med lyckad resultat. De har fått med sig en liten glasburk med torkad svamp, som present och rådet att stöta torkad svamp till pulver, då slipper dom konsistensen men har smaken!


Oj, det blev mycket om svamp... Vi älskar svamp och har både torkad och fryst året om. Nu är det dags för frukost.


Purrfect day   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards