Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Julia - 14 september 2009 20:25

...vad mina vänner haft för sig, i alla fall de som har hunnit blogga. Jag tackar så mycket för idag och önskar alla:

Natti X 3   /Julia 

Av Julia - 14 september 2009 18:51


Blommig måndag  


...middagsförberedelserna med att fixa min fruktsallad som innehöll en nektarin, en banan, 5 plommon och några vindruvor. Eftersom jag inte hade nån apelsin, tog jag saften av en citron och sötade med en tsk Canderel (sötningsmedel).  Nu står det och gottar till sig i kylen. Jag kommer aldrig att orka äta upp allt, så det blir nog ännu godare det som blir kvar till imorrn.

Pytten som var kvar sen i lördags var minst lika gott som då. Med ett stekt ägg till räckte den mer än väl till middag. Efterräten äter jag om en stund.  Om jag orkar... Vilket är inte alls säkert. Troligen tar jag bara ett par plommon och låter fruktsalladen gotta sig i kylen till i morron. Ja, så får det bli.

Jag hittade en VHS med Pokermiljonen från 200?. Kul att se diverse kändisar och proffs spela turneringspoker. Det är inget som kommer att "räddas", men roligt att titta på för en stund.

I eftermiddags såg jag Gröna Hissen med bland andra Max Hansen och Sickan Carlsson. Den räddades däremot, d v s kopierades över till DVD. Jag har säkert 3 "gamlingar" till att fylla den DVDn med.


Snart är det dags att skölja av mig i duschen, efter det blir det ljudbok och korsord i sängen!


    /Julia

Av Julia - 14 september 2009 16:15


Afternoon rosa rosor  


...suttit en stund i solskenet. Det var mysigt, men ganska svalt det är ca 16 grader i skuggan. Jag har lyssnat på bok och löst korsord större delen av dagen. Givetvis har jag tränat också. Huvudvärken är bort helt. Skönt.


Jag ska strax steka upp resterna av pytten och steka ett ägg till, det får bli min middag idag. Jag ska äta fruktsallad till efterrätt. Gott.

Jag har inga direkta planer för kvällen. Möjligen ska jag titta på nån av våra många filmer. Jag får väl fundera lite på vilken film jag ska välja. Det lutar nog åt nån svensk svartvit "pilsnerfilm".


Nalle-måndag    /Julia

Av Julia - 14 september 2009 10:15


Måndag - Gustav  


...som om en huvudvärk är på gång. Jag har tagit en tablett och hoppas att den försvinner innan den utvecklas till migrän. Det har jag inte haft på år och dag som tur är. Lika bra att mota olle i grind!


Annars har jag hunnit med halva träningen. Jag har en smula ont i vänstra vristen, tydligen vrickade jag till den igår på grusgången när jag bytte elstolen mot min vanliga innestol. Jag kände att foten vickade till, men reagerade inte mer. Jag är inte svullen, men den gör liiite ont när jag står, men så länge den inte svullnar så är det nog ingen fara.  


Nu ska jag ta mig en promenad innomhus med bocken. Två gånger från gavelfönstret till sovrummet och tillbaka blir nog bra. Denna promenad försöker jag göra minst 3 ggr per dag. Idag orkar jag 2 ggr på raken, det gjorde jag inte alls i början.

När maken är här tar jag hans arm istället för bock/käpp. Jag håller nästan inte alls i honom, utan går utan hjälpmedel, men när jag är ensam måste jag vara försiktigare. Att falla är inget jag tänker riskera i min ensamhet!


Måndag - deal with it    /Julia

Av Julia - 14 september 2009 07:43


Natti m hjärternalle  


...till en härlig måndag! sol 3   Solen skiner från en klarblå himmel och temperaturen är redan uppe på 11,1 grader. Prognosen lovar uppåt 18-20 grader till eftermiddagen. Härligt.


Vi har sovit jättegott, jag saknade husse mer än vad kissarna gjorde igår kväll. Nu hade dom hela hans sida av sängen att bre ut sig i. Vilket inte innebär att dom genast la sig i min varma säng, så fort jag gick upp. Amanda brydde sig inte om att hon hamnade under täcket. Hon ligger gärna inunder även med mig på kvällarna. Smulan la sig på täcket och nästan även Amanda.


Mitt thé har dragit färdigt, så det är bäst att jag hämtar kannan och stoppar ner två brödskivor i brödrosten. Det ska bli gott med frukost.


Bye m koala   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards