Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Julia - 10 september 2009 20:37

 

Torsdags ljus  


Det är strax dags för mig att gå och sova. Min kelgris Amanda har varit och sagt till att hon är sömnig och vill att matte kommer och lägger sig och håller henne i tassen! Lika bra att lyssna till henne.


Nattiskisse på kudde    /Julia

Av Julia - 10 september 2009 18:57


Torsdagskatt  


...torsdagen har gått fort. Fast jag inte har gjort nåt särskilt. Fixat och trixat lite med färgerna i bloggen, men är inte helt nöjd med den. Jag hittar inte den rätta blåa nyansen som jag vill ha och till slut hade jag inte tålamod längre.


Jamisarna och jag satt ute på verandan en liten stund på eftermiddan, termometern visade 20,8 grader i skuggan. Tänk att det märks så tydligt att vi går mot höst. Solen står lägre och skiner åter in genom fönstren ut mot verandan. Det gör den inte mellan maj och augusti.


Sjukgymnasten har ringt, hon kommer hit imorrn igen vid 13-tiden för hon glömde att skriva upp modellen på min rullstol sist. Enbart namnet på den  räckte tydligen inte och det står på undersidan av stolen och jag kan inte se efter själv, tyvärr. Det var säkert därför de nya helgjutna hjulen inte passade. Dem har jag "bara" väntat på sen i juli. Undrar när jag kan få dem utbytta... Januari - kanske??? Jaja... den som lever får se.


    /Julia

Av Julia - 10 september 2009 16:07


  


...visa en bild på vår Grand Old Lady, husse tog bilden i vintras. Hon är fyllda 15-år. Utseednemässigt är hon och Smulan ganska lika. Smul i fönstret   Smulan har mer teckning i ansiktet dock. Till humöret är dom som natt och dag. Smulan älskar alla! Skrållan är mycket försiktig och visar sig sällan för människor hon inte känner, det tar långt tid för henne att "tina upp".


På grund av att hon och Smulan inte går ihop, är bästa lösningen för henne att vara kvar hos husse i "stan" och hon har världens bästa kattvakt som hon är hos då husse är hos oss.

Synd, väldigt synd för hon älskar också att vara här. Men jag kan ju inte riskera att det blir slagsmål mellan Skrållan och Smulan. Jag har ju ingen chans att gå i mellan och dom har slagits på allvar ett par gånger. Det var riktigt otäckt, men som tur var var jag frisk då och husse var hemma och vi lyckades dela på dem innan dom hann skada varandra allvarligt.


Afternoon - isthé    /Julia

Av Julia - 10 september 2009 11:51


Torsdag  


...en jättefin kommentar nyss av min kompis, men jag undrar om det verkligen var version 8 eller femtioelva hon berömde kattfniss   , som sagt jag har ju fnulat ännu mer. /Julia

Av Julia - 10 september 2009 10:55


Pojke på skyllt   Springande liten katt   


...med färgerna på bloggen. Det var lite knepigt, hoppas att det blev bra. Det får vara så här, just för nu i alla fall. Måste nog fnula lite till innan det är klart och bloggen ser ut precis som jag vill ha den.


Torsdag - rosa    /Julia

Av Julia - 10 september 2009 08:24


Morrn m rödvit tekanna  


...hör och häpna jag vaknede 10 över 8! Det har inte hänt på flera år. Jag var i och för sig en vända till badrummet vid femtiden, men la mig igen för att gosa med Smulan och Amanda och jag somnade om. Det var både bara och dåligt. Jag känner mig aldeles dimmig i huvudet, jag har helt enkelt sovit för mycket.


Nu är det verkligen hög tid för frukost och morgonmediciner! Återkommer.


Have a nice day    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards