Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia - 18 augusti 2009 18:07



...med vädret i alla fall. Strax efter jag skrev på dan började regnet. Det vräkte ner i ca 10 minuter för att sedan regna "vanligt" i några timmar. Just nu är det uppehåll och solen har visat sig en lite stund också.

Precis när jag skrev förra meningen klart började regna igen... Typiskt!


Eftermiddagen har vi tillbringat med en film. Firman med Tom Cruise. Också en gammal goding blan VHS-banden.


Vi har ätit middag och det blir rabarber paj med glass till efterrätt. Mums.

Maken plockade av de sista rabarbern och de räckte till 2 pajer en är klar och en som står i ugnen. Jag kommer att frysa den så småningom.

Nu är vi mätta  och belåtna efter kycklingsgrytan och har satt på friidrotten som får bli kvällens underhållning. Pajen får vänta tills kvällsthéet om nån timme.


 /Julia


Av Julia - 18 augusti 2009 12:07



...det ät så skönt att handla tidigt på morgonen.

Affären är nästan tom på folk  och jag får definitivt plats med elrullstolen i gångarna, men visst finns det hänsynslösa människor. Bara släpper sin överfulla vagn mitt i gången och ställer sig för att bläddra i en veckotidning... suck... 

Sen glor dom ilsket på mig när jag ber dem snällt att flytta sin överfulla shoppingvagn.

Då kan till och med jag tappa humöret.

Men idag gick det ganska bra om man bortser från damen med skvallerblaskan.

Färdtjänsten var punklig och det är skönt. Vi var hemma igen kvart i 11. Härligt. Vädret har också varit bra, uppehåll och även solen har tittat fram lite. Trist att det blåser så mycket, men termometern visar 19,6 grader nu.


Vi har hunnit med lunchen också. Yoghurt och flingor. Maken drygade ut med en ost och skinkfralla.


 /Julia

Av Julia - 18 augusti 2009 06:23



...vänner det är tisdag, vädret är skapligt, men svalt.

Just nu visar vår termometern bara 10,8 grader och det är växlande molnighet.

Hoppas på att vi ska slippa regn nu på morgonen. Vi ska iväg och handla, färdtjänsten är beställd till 08:00. Vi ska bara till vår mataffär, så det blir bara en snabbis dit, ett par timmar där och tillbaka 10:30. Återkommer.


 /Julia


Av Julia - 17 augusti 2009 20:13



...vanliga "kvällspromenad" bland alla mina bloggande vänner, för att se hur deras dag har gått. Det är friidrott på TV'n som maken tittar på.


**************************************** 


Idag har jag kopierat min absolut äldsta VHS-band till DVD-skiva. Den är inspelad 1979.   Charlies Tant med  Sven Lindberg i huvudrollen, en glad fars i 2 akter inspelad på Vasateatern i Sthlm och visad på SVT.

Bandet är 30 år gammal! Det är otroligt.


***************************************** 


Men  nu väntar duschen och sedan sängen. God natt till er alla och

/Julia

Av Julia - 17 augusti 2009 18:09



...fick besök av en främmande kattflicka, som vi inte har sett tidigare. Hon är jättelik Smulan, hon har röd halsband. Det var Amanda som upptäckte henne och husse passade på med kameran!


Hon ligger i den nygrävda potatislandet. 


När hon har ledsnat går hon sin väg :(. Lite trist tyckte våra jamisar.


Då passade Smulan på att tigga lite godis av husse ;-)

MUMS för måns, med rosa gotte!


 /Julia

Av Julia - 17 augusti 2009 13:47

...Vivi har varit så gullig att hon har nämt vår rastgård, har jag skapat en kategori under namnet Bilder från rastgården, den kommer att fyllas på allt eftersom. Nu får ni nöja er med de bilder som redan finns i bloggen.


Amanda på grönbete bland rabarber blad.


Uppe i hyllan är det bra utkik, man ser jättelångt. 


Vem är det som kommer???


Vad är det som finns inunder???  


Rastgården ur en annan vinkel.


En jätteviktig sak att komma ihåg är att rastgården måste ha tak!!!

Våra små (p)älsklingar är ju duktiga på att klättra och utan tak eller nät på rastgården är det risk att dom rymmer. På bilderna 2-4 syns lite av "taket".


 /Julia


Av Julia - 17 augusti 2009 12:44



...är det lite kyligt, men solen har tittat fram, den verkar leka kurragömma bland molnen . En sak är bra, det regnar inte längre.


Jag önskar att det blir uppehåll imorrn förmiddag i alla fall. Vi ska åka och handla en snabbis. Vi behöver fylla på med lite frukt och grönt. Fil, yoghurt och flingor behövs också. Jag har börjat skriva en lista. Oftast glömmer vi den, men om jag har skrivit upp vad vi behöver brukar jag komma ihåg det utan lapp.


 /Julia

Av Julia - 17 augusti 2009 06:36



...hösten är definitivt på väg. Hos mig regnar det idag, temperaturen ligger på 14,7. Utsikterna för vädret resten av dan är regn och åska. Typiskt måndag med andra ord.


Vi har inget inbokat för dagen alls idag, bara en lat dag med böcker, korsord och eventuellt lite film. Vi får se om vädret tillåter en promenad också? Återkommer!


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards