Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia - 22 augusti 2009 12:25



...vi tittar på maraton från Berlin. Inte direkt en favorit gren, men Sthlm's maraton brukar vi inte missa.

På förmiddagen tittade vi på Beethoven's 3:a

Tyvärr inte lika bra som dom 2 första, men klart sevärt.


Vädret är fortsatt mulet, men uppehåll just nu i alla fall. Det är kyligare än det var i morse, bara 16,8. Vinden har tagit i också, men det är klart ljusare på himlen nu mot tidigare.

Maken funderar att ge sig ut på svampjakt. Vore gott med lite stensopp eller kantareller i kycklinggrytan vi ska ha till middag. Jag får se om han vill ut i blötan.


 /Julia

Av Julia - 22 augusti 2009 07:11



...denna lördag. Regnet vräker ner   men det är vindstilla och varmt. Min termometer visar 16,1 redan. Jag tror att dagen blir fin om det blir uppehåll.


Min värsta ilska över hjulfiaskot igår har lagt sig. Visserligen behöver jag nya hjul till rullstolen och har jag väntat 6 veckor på dem som inte passade hoppas jag att dom skaffar ersättningen snabbare.

Vem vet, jag kanske får en ny rullstol rent av. Visserligen fick jag den jag har i april 2008, men ingen vet vilken "årsmodell" den är. Den kan vara "gammal" trots att den var ny när jag fick den. Den kan vara från nån restlager från gud vet när, eftersom jag har en något bredare stol (5 cm) än den vanligaste. Bredden är beroende av mitt höftmått. Jaja... den som lever får se. Sjukgymnaster hör av sig nästa vecka.


Nu är det hög tid för frukost. Morgonens théval är ICA's lösa thé smaksatt med skogsbär. Återkommer.


 /Julia

Av Julia - 21 augusti 2009 20:32

...för kvällsrundan bland mina bloggande vänner.

Efter det väntar duschen och sedan Helene Tursten's bok: En man med litet ansikte som vi tänkte lyssna till i sängen. Det är mysigt att ligga i mörkret och lyssna till en bra bok!

Så mina vänner god natt när det blir er tur att sova och: 


 /Julia

Av Julia - 21 augusti 2009 19:03



...allt mörkare hos oss. Undrar om det blir regn, mycket möjligt! Hoppas att vi slipper åskan idag. I Berlin ösregnar det på alla idrottare. De har till och med skjutit upp höjdhoppet bland annat.

Vi funderar lite på att se en gammal goding:


Allra först är det bäst att sätta på kvällsthéet. Det ska bli jättegott!


 /Julia

Av Julia - 21 augusti 2009 16:59



...jar är urförb....d. Inte 17 passade däcken till min rullstol   . Så nu lär det väl ta gud vet hur länge innan det löser sig med mina problem med rullstolen. Hon skulle höra av sig nästa vecka.

Och ja jag måste ha rullstol, klarar mig inte utan den tyvärr. Jag kan i och för sig gå några steg med bock, men bara några få steg.

Jag är helt beroende av min rullstol. Ingen skulle bli gladare än jag om jag slapp sitta i den. Innomhus åtminstånde.


Huvudvärken har gått över tack och lov. Jag får vara glad för det i alla fall.


Jag önskar alla mina vänner en fortsatt:

  /Julia


 

Av Julia - 21 augusti 2009 08:00



...jaja, god och god   Inte idag, dessvärre. Jag vaknade med huvudvärk. Min vänstra fot vill inte riktigt att jag står på den. Men nog med gnäll, det hjälper ju inte, men ibland måste man. Jag vet att det går över så småningom, huvudvärken i alla fall


Solen skiner från en just nu klarblå himmel! Temperaturen ligger på 17,5, men tyvärr så blåser det.

På min agenda har jag sjukgymnastens besök kl 15:00. Hon har med sig helgjutna däckt till min rullstol (äntligen!!!). Den har jag väntat länge på.


 /Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 21:04

...tacka för mig för idag och önska alla mina bloggande två- och fyr-benta vänner en riktigt:


 /Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 18:58



...och sömnig Smulan efter att jag tog bort fästingen idag på förmiddan. Vi har gått igenom dem mycket noga bara för säkerhets skull. Inga fler äckliga hittade vi... skönt.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards