Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia - 13 augusti 2009 06:47



...Brrrr, det är kallt idag, termometern visade 7,2 grader när jag vaknade. Nu visar den bara 8,7 nästan en timme senare. Jag är glad att solen skiner i alla fall. Det blir säkert varmare under dagen.


Théet är på gång, det blir gott med frukost. Smulan och Amanda har fått påfyllning i sina skålar.

De har fri tillgång till torrfoder och deras foderautomat är påfylld också, men de har krypit upp i soffan och hoppas på lite godis (ostbit) från  min smörgås. Vilket dom brukar få om dom är i närheten (nästan varje morgon).



 /Julia

Av Julia - 12 augusti 2009 20:44



...bara önska alla bloggande vänner en riktigt god natt. Det är dags att krypa till kojs för mig nu. Smulan och Amanda är noga med att matte inte är uppe för länge *fniss*. Lika bra att göra som dom vill. Det är ju dagens höjdpunkt att gosa i sängen med våra busfrön.


/Julia

Av Julia - 12 augusti 2009 19:50



...är exakt vad vi har haft. Jätteskönt, vi har tittat på film, löst korsord (jag) och bara varit. Det har regnat lite så jag har bara varit ute på verandan. Det var rätt så mysigt när det inte blåste.


Kvällen ägnas åt en bok att lyssna på idag har turen kommit till Gretelise Holm's Krigsbarn. Vi börjar i soffan och fortsätter sedan i sängen när vi blir trötta, förmodligen vid 9-tiden för min del.


 /Julia

Av Julia - 12 augusti 2009 13:34



...onsdagar, halva veckan har gått och helgen är nära. Maken har semester också, livet leker med andra ord. Just nu regnar det inte heller. Härligt!


Min bästis ringde och var lite ledsen över ett missförstånd. Jag vet ju inte  mer än det hon har berättat. Mitt förslag var att hon samlar de inblandade och dom pratar ut om saken. Det mesta går ju att reda ut, bara man pratar om saken.


 /Julia

Av Julia - 12 augusti 2009 06:41



...till en grå onsdag, regnet hänger i luften och termometern visar 13,5 grader.

Perfekt för att fortsätta projektet med våra gamla VHS. Jag kommer att gå igenom hylla 2 tänkte jag. Vi får se vad som finns för eventuella skatter där.


Men allra först thé och rostadbröd, det vill säga frukost.


/Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 20:42



...önska alla mina bloggande vänner (både 2- och 4-benta) en riktigt


 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 18:19



...nostalgi och hittade filmskatter. Vädret passar utmärkt till att sitta inne och se på film. Regnet öser ner nämligen.


Jag hittade Lasse Åbergs filmer om: sällskaps/skid/seglar/golf och hälsoresor. Alla inspelade när SVT sände dom då för länge sedan. Dessa gick inte att se på vår gamla video alls. Med den nya är det inga problem alls, självklart blir även dessa kopierade till DVD skiva.

Vi har kommit till film 2 "Snowroller", så det är bäddat för skratt.

Fast min personliga favorit är Den Ofrivillige Golfaren bland de 5 som spelades in.


Ha en trevlig kväll, det tänker vi ha  !


 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 12:54



...jag glömde nästan aldeles bort. jag läste ett roligt inlägg hos Nina imorse om (våra) män, hennes make har kommenterat inlägget.


Och jaaaa Nina be Erik att han skriver sin variant/syn på saken!!!



 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards