Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia - 15 augusti 2009 06:47



...till denna av många efterlängtade lördag! Det är soligt, men kallt. Termometern visar bara 7,2 grader utanför gavelfönstret. Det är svalt inne också, 16,4. Vi glömde att ta bort nätfönstret vid verandan.


Idag börjar friidrotts-VM. Detta har säkert många idrottsintresserade väntat på. Vi också, speciellt maken. Men här kommer det att sållas bland begivenheterna. Vi skippar gångtävlingar, boxning    och sånt.

Bra med SVT's detaljerade tablåer.  Men sprinttävlingarna   och   staffeterna kommer vi säkert att följa.


Men allra först på dagens agenda finns frukost!


 /Julia

Av Julia - 14 augusti 2009 18:49

...via Aamor hittat en ny gullig vovve som bloggar. Han heter Oskar Han är en 6-årig Cavalier King Charles Spaniel och ser nästan ut som dagens bild.



Jättekul! Undrar om dom tänker lära varandra och Affi en massa bus??? Det är ju troligt. Undrar vad deras mattar tycker om saken   


Middagen blev jättegod och köttfärssåsen blir säkert smarrigt imorrn. Provsmakningen lovade gott i alla fall.


Kvällens underhållning är Bröllop och Jäkelskap en buskis inspelad på Vallarnas Friluftsteater visad av TV4. Ha en trevlig kväll!


 /Julia

Av Julia - 14 augusti 2009 13:58



...puttrar köttfärssåsen på spisen, morgondagens middag. Den blir ju godast om den fåt "stå till sig" till nästa dag, därför gör jag den redan idag.

Det känns jättebra att ha frostat av kyl och frys. Nu är det bättre ordning på maten där inne. Kul också att veta exakt vad som finns där. Förvånande mycket faktiskt. Det är inte mycket som behövs nästa gång vi åker och handlar.


Vi har varit på en liten promenad efter lunchen, skönt men det har blåst upp nu och blivit kyligare, jag ville inte mer för jag frös, så vi gick in.


Maken ägnar sig åt jordbruk *fniss*. Det betyder att ränsa ogräs bland jordgubbs- och potatisplantor.

Set ut som om det skulle börja regna när som helst, trist...


  /Julia

Av Julia - 14 augusti 2009 11:16



...ett jättejobb. Frostat av kyl och frys. Kastat en del som har "bott" i frysen i några år...   Det blir så när jag inte kan fixa sånt själv.

Saker har en tendens att gömma sig längst in och bli bortglömda.

Ett exempel på det är att jag var helt säker i höstas att vi hade ett paket kycklinglever i frysen. Nej, sa maken och jag frågade om han var helt säker på det. Han bara himlade med ögonen... Idag hittades paketet och jag kunde inte annat än skratta åt det. Den åkte i soppåsen. Vi tycker mycket om min gryta på kycklinglever med apelsiner.

OK. OK. Jag vet att många inte äter det, men vi gör det med god aptit.


Lunchen blir som igår fil och flingor med smörgås. Gott. Till morgondagens middag tänkte jag göra köttfärssås på makens begäran  , det är en av hans favoriträtter. Med mycket lök, vitlök och massor med örter. Eftersom den behöver "mogna" till är den godast dagen efter! Mums. 

Ikväll får det bli ungstekt fylld brattwurst, också på makens önskan.


Men först lunch! Återkommer!


 /Julia

Av Julia - 14 augusti 2009 07:23



...äntligen fredag säger säkert många med lediga helger. Det är mulet och bara 12,3 grader. Varmare än igår morsei alla fall.

Förhoppningsvis slipper vi åska idag, men det återstår att se för det är rätt klibbigt i luften.

Théet är på gång, den ska dra ett par minuter. Bäst att stoppa ett par brödskivor i brödrosten, så vi kan få lite frukost.


 /Julia

Av Julia - 13 augusti 2009 19:53



...god natt till alla mina vänner, så här mellan åskskurarna. Det har varit flera under kvällen.

Vår middag blev jättegod. Smulan och Amanda fick var sin laxbit att smörja kråset med. Gissa om det var uppskattad! Mums för jamisarna!!!


 /Julia

Av Julia - 13 augusti 2009 16:17



...skurit grönskarna, marinerat laxen och fixat sallad och blandat dressingen som får stå till sig nån timme. Allt är klart att grillas om en stund. Det ska bli gott med lite mat.

Vi har varit ute på en promenad. Vädret är sådär, växlande molnighet och runt 20 grader varmt. Dessvärre börjar det komma ganska mörka moln. Förhoppningvis blir det inget regn och åska av dem.

Grillar gör vi på verandan med hjälp av elgrillen och så länge det inte regnar vågrätt är det inga problem.

Till maten blir det Hercule Poirot som får stå för underhållningen inspelade från TV4 2007.


 /Julia

Av Julia - 13 augusti 2009 11:31



...frågan är vad vi ska hitta på. Det blir nog fil och flingor med lite frukt. Fantasin räcker nog inte till mer idag. Jag äter oftast mitt huvudmål mitt på dagen, men nu när maken har semester äter vi varm mat på kvällen. Vi tänkte grilla lax och grönsaker till middag. Det är jättegott med egenfärsk  potatis och sallad. Återkommer.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards