Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Julia - 26 augusti 2009 19:40



...vänner. Middagen var jättegod. Vi är mätta och nöjda båda två. Vi satt och funderade på vad vi skulle se för film ikväll.

Vi fastnade för:

Den är ganska lång, nästan 5 timmar.


Vi lär vi inte orka se hela ikväll. Så vi spar nog halva till imorrn. Den består av 5 avsnitt. Vi tittar nog på 2 eller 3 av dem idag. Blir lagom som kvällens underhållnig.


Det är lika bra att jag önskar er en god natt redan nu.


 /Julia

Av Julia - 26 augusti 2009 16:59



åskväder det var, det ösregnade under tiden. Det kom drygt 10mm under 2 åskskurar nu på eftermiddan.

Jag loggade ur och drog ur sladdar för att vara på den säkra sidan. Jag vill inte förstöra datorn på grund av ett åskväder.


Middagen blir olika för oss idag. Maken äter upp de överblivna köttbularna och jag äter ungsgratinerad aubergine. Jag är övertygad om att vi båda blir mycket nöjda. Jag älskar grönsaker och han älskar att slippa äta dem.

De går ju ner om dessa serveras i en soppa men annars får det gärna vara för hans del.

Sallad, gurka, lök och tomater går jättebra, men kål, morötter och sånt tycker han inte om. Lika bra att sätta fart för vi är hungriga.


 /Julia

Av Julia - 26 augusti 2009 11:48



...cyberrymnden. Hoppas att ni har bättre väder än vi. Här öser regnet ner. Det har regnat hela dagen hittills. Börjar bli lite less på det, måste jag säga.

Vi har i och för sig inga måsten, men det vore kul att kunna komma ut lite idag i alla fall. Temperaturen är 17,5 just nu, behagligt.

Nu blir det lunch. Bara fil och flingor, med en macka till. Enkelt och snabbt.


Vi har inte klurat ut än vad vi ska äta till middag. Vi får kika i kyl och frys för att se vad det blir. Det finns ju en hel del att välja på.


 

 /Julia

Av Julia - 26 augusti 2009 06:53



...denna gråa, regniga men varma onsdag. Termometern visar 16,2 grader redan. Väderleksprognosen spår mellan 5 och 25 mm regn här på östkusten, det är risk för åska också. Ingen rolig prognos direkt. Men inget att göra åt, det är bara att gilla läget.


Fuglesangs rymndfärd är återigen uppskjuten, nu till fredag 06:21. Jaja, vi får väl se om den blir av. Maken gick och la sig igen och förmodligen redan somnat om. Amanda och Smulan ligger i sin vanliga hög och sover gott i soffan. Det är bara jag som inte kan somna om på morronen. Inget att göra åt, jag är van vid det. Så jag har fixat morgonens första mugg med thé.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards