Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Julia - 4 augusti 2009 20:12



...igen. Det var underligt ute. Konstig luft, fuktigt och klibbigt varmt. Det kändes som om man var i nåt terrarium... akvariet på skansen eller nåt sånt.


Men vi roade oss kungligt även nu på kvällskvisten.

Filmerna vi tittade på!


Gud vet hur länge sedan vi såg 4 filmer under en och samma dag. Igen var det två "gamla godingar". Bra filmer med snudd på kultstatus i vår generation. Strax är Fyra Bröllop och En Begravning slut och det är faktiskt jag också. Efter filmen är det dags för en ljudbok i sängen som vi båda kan koppla av till. Imorrn ska vi åka och handla igen.


/Julia

Av Julia - 4 augusti 2009 14:47



...kom strax efter ½11, med tvätten och de filmer som hade kommit. Det fattades 5 av dem, med de kommer väl med en senare leverans.

Vädret är växlade molnighet med 25 grader och förfärligt kvavt. Det tycks inte finnas nån syre i luften. Tungt att andas... Bläää med andra ord.


Så vi har roat oss med 2 av filmerna. De var riktiga "gamla godingar"!

                                

Vi båda gillar Goldie Hawn och även om vi har sett dessa filmer så var det massor med år sedan.


Nu ska vi ut på en rullande promenad innan det börjar regna. Det känns som om det blir åska på eftermiddan. Vore rätt så skönt, det skulle definitivt rensa luften. Återkommer!

/Julia

Av Julia - 4 augusti 2009 07:32



...jag har sovit dåligt inatt. Har ont och är jättestel. Har försökt med lite morgongymnastik, men jag måste träna mer efter frukost.


Maken ringde igår kväll och berättade att han väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar. Det var vid 8-tiden. Då föreslog jag att han skulle stanna i Spånga inatt och få tvätten torr också. Då kunde han undvika att gå skogen i mörkret.

Han gjorde så...

Han dyker nog upp vid 10-snåret skulle jag gissa.  Med en kasse rena kläder till mig och rena sängkläder. Plus filmerna han åkte hem för. Härligt. Det var lite trist att sova själv, men ensam i sängen är jag ytters sällan. Har ju två gulliga katter som håller mig sällskap. Nu är min frukost färdig, bäst att äta lite.

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards