Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Julia - 1 augusti 2009 18:34



...att strulet är över. Det har krånglat en hel del på sista tiden med bloggen.

Förhoppningsvis så har dom hittat felen och åtgärdat dessa.

Ett tag trodde jag faktiskt att det var min dator som det var nåt fel på, men icke. Skönt.


  /Julia

Av Julia - 1 augusti 2009 18:24

...väldigt speciellt litet busfrö!


Mitt absolut första utdelade pris gåt till:

Voff på're!

Av Julia - 1 augusti 2009 13:20


...efter bär i hallonbuskarna.

Han sitter bekvämt och plockar.

Bilden är tagen  genom gavelfönstret, därför är den lite suddig.


Skörden innan regnet började blev ca 4 liter

Bunken rymmer 5 liter och det finns minst lika mycket hallon att plocka till. Hoppas att det slutar att regna snart!


/Julia

Av Julia - 1 augusti 2009 09:56



...fortfarande är det grått och kyligt, regnet hänger i luften. Känns inte så frästande att göra annat än se på simning och senare på mer sport. Maken njuter och jag gör som jag brukar... gör en massa annat under tiden   läser bloggar och löser korsord till exempel.


Han har dock lovat att plocka hallon idag. Gott. Jag har hittat ett enkelt recept på hallonkaka som vi ska prova idag. MUMS!

Sitter och funderar på vad vi ska ha till middag. Har plockat fram några skivor benfri kottlett. Vi får se vad det ska bli, nåt gott ska vi väl göra av dem.

 /Julia

Av Julia - 1 augusti 2009 07:48

...Annikas kommentar, visst välkommen!!!

 Så kan vi ha en trevlig stund. /Julia

Av Julia - 1 augusti 2009 07:02



...till en hos oss gråmulen lördag. Termometern visar 14,9 grader just nu, men det ska bli runt 20-22 grader har dom lovat.

Som vanligt har jag tyst smygit ut ur sovrummet. Maken sover så gott i sällskap av både Smulan och Amanda. Så nu sitter jag här med morgonens första mugg thé. Ska strax stoppa 2 skivor fullkornsbröd i brödrosten, sen ska jag njuta av min frukost.

Visserligen är det trist att äta ensam, men jag måste det på grund av mina mediciner jag tar på morgonen för min diabetes. Den mår strålande, mina blodsockervärden är helt normala med endast tabletter, skönt. Kroppen däremot är trilsk som den har varit senaste veckan. Jag är stel och har lite ont, men det går över, bara jag rör lite mer på mig.

Frukost först och sen morgongymnastik!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards