Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2009

Av Julia - 27 juli 2009 05:57





...denna dystra måndagsmorron. Mulet och grått termometern visar 13,3 blygsamma grader.

Precis som jag skrev förra måndagen är till och med vädret måndag.

Allt fler återgår till jobbet efter semestern. Min gubbe jobbar sin sista vecka och sedan är det dags för honom att vara ledig 4 mysiga veckor.

En av mina vänner påpekade att just sista arbetsveckan är lååååång, den upplevs så i alla fall. Det är riktigt, jag upplevde det så också.


Väderleksrapporten spår inte regn idag. Jag lär väl få se om dom har rätt eller inte. Mitt thé är klar och jag tänker äta lite frukost, ta min medicin och sedan blir det dagens första träningspass.



 /Julia

Av Julia - 26 juli 2009 19:28



...spännande simtävlingar idag med ett världsrekord av 15-åriga Sarah Sjöström på 100m fjärilsim och en hedervärd 5:te plats i damernas lagkamp. Grattis!


Jag ska dricka ur mitt thé och sedan ta min bok, Krigsbarn av danskan Gretelise Holm och läsa i sängen, efter en snabb dusch.


Så jag önskar alla mina bloggvänner en riktig:


 /Julia

Av Julia - 26 juli 2009 15:05



...maken åkt hem, men han jobbar bare en vecka till och sedan har han äntligen semester. Vi längtar nog lika mycket båda två.


Han har ju en jättejobb framför sig, min rullstolsramp, att bygga på sin semester. Han vill bygga den genast så att den blir klar så snabbt som möjligt för att sedan bara kunna vila och göra ingenting. Vi har inte planerat något speciellt alls. Någon liten utflykt i vår närhet. Norrtälje kanske, till stan nån dag... vi får se, lite beroende på vädret.


Jag har varit riktigt duktig idag och har vilat en timme efter lunch. Det är jag dålig på annars. Även om jag inte gör något, så går tiden fort på dagen. Plötsligt är klockan fyra på eftermiddagen och då är det försent.


Jag vill gärna kunna sova på natten också. Jag vill absolut inte vända på dygnet. Det hade jag gjort innan jag blev sjuk och det var svårt att få rätt dygnsrytm igen. Då sov jag bara några timmar åt gången och var aldrig utsövd.


Nu har jag rätt bra nattsömn. Visserligen vaknar jag tidigt, men sover 7-8 timmar varje natt utan problem. Jag måste försöka att vila nån timme varje dag. Kanske gå direkt efter lunch, som jag gjorde idag. Jag sov inte, men låg på sängen en timme med en bok. Det var skönt.


 /Julia

Av Julia - 26 juli 2009 10:48



...händer??? Igår fungerade inte statistiken och idag ser flera av mina Gif. bilder konstiga ut. Undrar vad som har hänt. Jag blir lite fundersam i alla fall. Hoppas att det fixar till sig.


 /Julia

Av Julia - 26 juli 2009 07:42



...världen till en gråmulen söndag. Hos oss är det blygsamma 14,2 grader och ingen sol. Hoppas att solen skiner hos er. Det regnar ju inte, alltid nåt att vara glad för.

Vädret bättrar nog på sig senare på dagen, vi får se. Nu är det dags för frukost för två!

 /Julia

Av Julia - 25 juli 2009 19:06

...en annan vinkel.

I förgrunden rosor i en lite annorlunda gärg.

Även våra päron har vuxit till sig


Liksom plommonen, den här sorten heter Opal, vi har även Viktoria som mognar några veckor senare.

Det blir en god skörd av dem. Jag gör plommonsylt efter mormors gamla recept. Jättegod som inte är så söt, utmärkt till pannkakor och bakverk.


/Julia

Av Julia - 25 juli 2009 14:09

...över dagens hallonskörd.


Maken ute och plockar.


Resultatet av hans arbete 5 liter!!!

Härliga, inte sant?


 /Julia

Av Julia - 25 juli 2009 13:11


...lagt sig. Husse ägnar sig åt tysta nyttiga aktiviteter just nu. Han har plockat av de resterande jordgubbarna, det blev ca 2 liter och turen har kommit till hallonen. Det är massor att plocka, gissningsvis minst 5 liter.


Det verkar som om det blir massor med vinbär också. Vi har både svarta, vita och röda, men dessa är inte mogna än. Snart är det dags att plocka av krusbären också.


För att inte tala om plommon. Våra två träd kommer att ge en riklig skörd i år. Dom brukar mogna i augusti-september.


Tur att inte allt mognar samtidigt, en sak att plocka, men sedan ska de tas om hand. Det mesta av hallonen kommer att frysas till vintern i lagom stora portioner.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards