Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2009

Av Julia - 30 juli 2009 12:48



...just nu är att det lyser med sin frånvaro. Jag såg den visst i hela 10 minuter, men det var för nån timme sedan  . Undrar om den alls visar sig nåt mer idag.Det vore mysigt att se den... lite... ibland... då och då. Tycker ni inte det?


Förhoppningvis blir det bättre i helgen. Hur som helst, det är ju bara att gilla läget.


 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 10:36



...gått troll i bloggagratis. Allt tar jättelångt tid. Vissa av mina vänners sidor får jag inte ens upp. Att kommentera bloggarna tar en evighet eftersom allt stannar upp när man fyller i koden... Suck...

Det är så trist att det ska krångla. Jag gissar på att det är nåt på gång med bloggen, vore skönt med lite information i alla fall. Är det övergående, eller???


 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 06:48


 


...till en mulen och kall (8,7 grader visar termometern). Brrrr. Men det ser dock lovande ut. Så fort molnen har försvunnit kommer solen att titta fram. Så jag hoppas på en fin dag i alla fall.


Nu är det dags för thé och rostadbröd, min vanliga frukost. Thésorten och pålägg varierar efter humör. Idag blir det thé smaksatt med skogsbär och ostsmörgås med gurka. Mums.


/Julia

Av Julia - 29 juli 2009 20:18


 


...på mina (p)älsklingar.



Två busfrön bakom galler! 


Amanda på eget äventyr!


 Smulan uppe i hyllan ovanför sovrumsfönstret!

 

Ett populärt ställe som jag i min enfald trodde att vi kunde ha prydnadssaker på. Men vilken prydnad skulle kunna vara finare än Smulan???


 /Julia

Av Julia - 29 juli 2009 17:00


 


...har avtagit lite. Det regnar inte men jag har hört åskmuller ganska länge och loggade in ett kort ögonblick. Jag vill absolut inte att datorn blir förstörd av ett åsknedslag. Den har slagit ut modem hos vänner mer än en gång.

Annars har jag fördrivit eftermiddagen med att lösa korsord och lyssna på

Bengt Hellbergs Nattvandraren. Jag har ett halvt korsord kvar, lika bra att lyssna vidare och lösa det som är kvar.


 /Julia

Av Julia - 29 juli 2009 13:16



...att vädret bara är skenbart vackert   Det blåser halv storm på verandan. Bläää, jag försökte sitta där ute en stund och läsa men det varade inte lång stund precis.

Det var inget skönt i blåsten, så jag gick in igen. Visserligen är dörren på vid gavel för att få in frisk luft, men jag stänger nog snart.

Ett av fönstren mot verandan är ju öppen och ett nätfönster sitter där, härligt på sommaren. Jag har rätt så svalt inne även om det blir jättevarmt ute, det är skönt. 


Jag tror att maken ångrar sina ord lite. Han sa igår att jag skulle kika runt efter lite DVDn till semestern om det skulle bli regn. Sagt och gjort. Jag tillbringade en stor del av förmiddagen med att välja fimer.


Jätteroligt    jag vet ju vilka filmer vi gillar så frun har shoppat loss på en rejäl trave reafilmer   .


De flesta är gamla godingar med Marilyn Monroe (3 filmer för 99:-), Katharine Hepburn (6 av hennes filmer i en box för 199:-) och sånt.

Vissa var riktiga kap. Kommer ni ihåg Bethoven, den sora klunsen till hund? Hittade en box med de tre första filmerna för bara 79:-. Toppen. Plus lite andra godingar:


Stekta gröna tomater

9to5

Tjejen som gjorde lumpen 

4 bröllop och 1 begravning


Jag tror (och hoppas) att maken blir nöjd min filmbeställning och inte svimmar när han får se fakturan.

 /Julia

Av Julia - 29 juli 2009 06:53



...till denna strålande onsdag. Solen skiner just nu från en blå himmel. Termometern visar 14,7 grader. Det ser lovande ut.

Jag har sovit tungt inatt och är ganska stel i kroppen. Nu gäller det att träna ordentligt och försöka att mjuka upp min trasiga vänstersida. Jobbigt när jag knappt kan räta ut kroppen. Min vänstra fot vill inte gärna att jag står upp och det känns som om jag har en spikmatta i skon.

Så just nu är det ganska trist, men jag vet att det blir bättre framåt dan.


Hoppas att lite frukost hjälper. Om inte annat så stiger humöret lite i alla fall.


 /Julia

Av Julia - 28 juli 2009 20:09



...vanliga kvällsrunda bland mina bloggande vänner. De blir fler och fler  och det är jättemysigt. Läsandet tar en stund, men det är väl använd tid. Jag kan inte tänka mig att gå och sova innan jag har varit runt och läst dem jag följer regelbundet.


Nu har jag varit överallt, så nu tackar jag för den trevliga underhållningen.

Jag önskar alla:

/Julia   

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards