Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2009

Av Julia - 15 juli 2009 20:00


...kvällsrundan hos mina vänner. Alltid roligt att läsa hur deras dag har varit.

Min har varit rätt bra... lite långtråkigt på eftermiddan sen maken åkte, men jag lyssnade på bok (som vanligt) och tog fram korsordet. Så tiden gick fort ändå.

Snart är det dags för en skön dusch och sedan att gå till nattens vila!

 /Julia

Av Julia - 15 juli 2009 17:10


 


...sommaren har hittat tillbaka. Dryga 25 grader och kvavt. Det måste vara hög luftfuktighet idag... Jobbigt. Jag tål värmen så dåligt. Trivs bäst i svalare väder.


För att kompensera ailien bilden på Smulan, så kommer det en mysig bild istället

Ovanligt att hon ligger ensam. Oftast ligger hon och Amanda i en hög tillsammans. Dom gillar verkligen varandra. Smulan dyrkar sin husse och blir lite sur då han åker ifrån oss, men det är ju snart fredag och han kommer tillbaka.


 /Julia

Av Julia - 15 juli 2009 14:05

...Nettis "ailien" *fniss*. Vi har en aldeles egen   se bara!

S M U L A N

Visst ser hon liiite läbbig ut? Mattes kelgris. Husse gick väl lite för nära med kameran...

 /Julia

Av Julia - 15 juli 2009 10:07


 


...första och enda samtalet kom 08:19, då bad de om vägbeskrivning från hundklubben ca 800 m från oss.

Maken dirigerade dem in i området. Efter en snabb översyn trodde chauffören att han kunde backa ända fram till vårt lilla hus. Inte riktigt tillåtet med så stora fordon, men för en gångs skull fick de säga vad de ville. Sagt och gjort, lastbilen backade försiktigt ända fram till tomten.

En snabb justering av stöden till lastbilens lyftkran, upp med lasten och elegant lyftes det hela på plats.


 

Under övervakning. Upp med lasten... (Maken i grått.)

Sänk den varligt! (I bildens högra hörn syns fönsterbelysningen, sorry)

På plats!!!


Hela operationen tog ca 5 minuter. Virket är lagd på en pressening och ska täckas med en annan i fall det kommer mer regn. Vilket lär göra innan makens semester. Allt var klart strax efter klockan 08:30. Toppen!


En eloge till ByggMax för den fina servicen och för all hjälp med vad vi behövde och hur mycket!!!


Härligt att de kom så tidigt. Maken blev glad över sina nya ”leksaker” en sladdlös skruvdragare och en häftapparat modell större till att fästa nätet som ska hålla Smula och Amanda på insidan också när verandan är ombyggd. Hela verandan ska få det gamla nätet utbytt, ett tåligare, snyggare och med mindre maskor än det gamla hönsnätet. Det blir säkert jättesnyggt när det bli klart.


Självklart kommer det bilder under byggets gång.

Dagens bilder är tagna av mig genom en inte allt för välputsad gavelfönstrer. Ledsen om kvalitén inte är det bästa.


 /Julia

Av Julia - 15 juli 2009 07:17



...det blev sent igår. Jag känner mig inte alls utsövd. Efter äventyret med instalationen av mitt nya virus och spion skydd, var jag mer än lovligt trött. Jag orkade knappt gå de få stegen jag måste för att komma i säng, men väl där så somnade jag nästan genast och har sovit jättegott och vaknade inte förän strax efter sju.

Grannens hundgäst är kvar, vi har döpt honom till Bjäbbis. Han bjäbbar mer än skäller och vi har hört hans ljuva stämma redan.


Nu är det dags för frukost och sedan för virkesleverans... De har tagit i när vi fick förhandsbesked, dom kan komma mellan 08:00 och 18:00. Förhoppningsvis kommer dom 08:15 och inte 17:45... vi lär få se.


 /Julia


Av Julia - 14 juli 2009 20:47



...instalerat ett nytt Internet Security programm och höll på att få spader under tiden. Att det ska vara sååå komplicerat att få till det. Nu ska det fungera i alla fall. Allt är kontrollerat och allt är OK. Skönt.

Det tog säkert 1 timme ett X antal fula ord, men nu är det klart... SUCK... Maken tittade på J.A.G (På heder och samvete) under tiden. Han är totalt datorointresserad och kan nästan ingenting om datorer, så där kan jag inte få nån hjälp alls men Julia ordar upp det till slut.   

Min dag har varit lång så snart är det läggdags. Jag önskar mina bloggvänner:

 /Julia

Av Julia - 14 juli 2009 13:47



...att våra jamisar är bra på att manipulera.


Läste i  Expressen

http://www.expressen.se/husdjur/1.1639586/sa-manipuleras-du-av-din-katt

en kul artikel om hur våra katter lindar oss runt tassen.


Just nu har förresten Amanda en allvarlig pratstund med grannens gästers hundvalp. Valpen skäller vid rastgården och hon jamar tillbaka. Hon har till och med fräst åt valpen, så han kom av sig helt. Det är ju galler i mellan så dom kommer inte åt att göra nåt, men tassar kan både vara långa och vassa  så det är bäst om han håller sig lite på avstånd.


 /Julia

Av Julia - 14 juli 2009 12:53



...nöjd och belåten efter en enkel men god lunch bestående av en härlig omelett gjord på 2 ägg + 1 msk grädde  jag vet... men det är så mycket godare än med mjölk eller vatten. Till detta åt jag en skiva rostad fullkornsbröd och böngroddar av mungbönor, MUMS.


Nu har dessutom miniåskan dragit förbi, just nu regnar det bara. Jag ska avvakta lite till och sen logga in på chatten igen och fortsätta min trevliga konversation med min bästis. 


Ha en trevlig eftermiddag!



 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards