Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Julia - 28 juli 2009 20:09



...vanliga kvällsrunda bland mina bloggande vänner. De blir fler och fler  och det är jättemysigt. Läsandet tar en stund, men det är väl använd tid. Jag kan inte tänka mig att gå och sova innan jag har varit runt och läst dem jag följer regelbundet.


Nu har jag varit överallt, så nu tackar jag för den trevliga underhållningen.

Jag önskar alla:

/Julia   

Av Julia - 28 juli 2009 15:33


 


...beröm i Ninas blogg som har rört mig till tårar, så här skrev hon:


Sen vill jag passa på att tacka en eminent kvinna vid namn Julia för alla fina kommentarer till min blogg och otroligt snälla saker skrivna om mig i sin blogg.

Din uppskattning har gett mig ny energi och motivation och jag kom plötsligt ihåg varför jag först började blogga och varför jag kommer fortsätta blogga med ny energi.


Återigen stort tack


Nina!


Om jag har kunnat ge dig en pyttelite uppmuntran är jag jättestolt!

Du är allt det jag har skrivit och mer där till!


Go for it, girl!


 Nu är det din tur att bli så frisk som det bara är möjligt.


Lycka till med studierna i höst!

Det är ju självklart att du kommer in på utbildningen!



 /Julia

Av Julia - 28 juli 2009 15:22



Min bilder verkar fungera igen... undrar hur länge, för dom ser lika mysko ut i min bildbank.    Huvudsaken att dom är OK i bloggen. Gör ett test så får jag se hur den blir...

 /Julia

Jättebra, precis som den ska!

Av Julia - 28 juli 2009 11:39


 


...snarkande män. Jag läste ett inlägg hos Nina (16 juni) om att hennes man snarkar... det gör min också.


Men jag har aldrig någonsin hört nåt liknande som min far kunde åstadkomma!!!


Jag hade mitt rum längst ifrån deras sovrum (ett gästrum, badrummet och 2 hallar med dörr fanns mellan deras sovrum och mitt), alla dörrarna stängda i mellan och ändå hörde jag honom sova.


Mamma och jag var utomlands på egen hand julen och nyåret 78-79. Första morgonen vaknar jag av att mamma rör sig och fnular med sin läslampa 04.35 jag frågade självklart vad i all världen hon pysslade med, varför sov hon inte? Då berättade hon att det var alldeles för tyst och hon kunde inte sova. Hon har ju hört min far snarka under dryga 25 års äktenskap och hon saknade ljudet. Det var ofattbart för mig, jag njöt av tystnaden under våra tre veckor. Mamma kom också till ro efter några tysta nätter.


Maken snarkar också men det är inte speciellt högt och han vänder på sig om jag petar lite på honom om jag tycker att det blir för högt och ljudet stör mig.

Vi sover på var sitt håll 5 nätter av 7, det är självvalt eftersom jag vill bo i vår sommarstuga året om, där katterna och jag har det mycket bättre än 2 trappor upp i ett hyreshus.

Men jag måste medge att det är tyst natten mellan söndag och måndag. Nu när han snart har semester ska vi tillbringa alla nätter under augusti tillsammans. Härligt!


 /Julia

Av Julia - 28 juli 2009 09:00



...nytt försök att ladda upp animerade gif. bilder. Får se om dessa kommer att fungera och hur länge de gör det.

Jag blir så arg när jag inte kan hitta vad som har tagit åt bloggagratis de senaste dagarna. Usch...

Problemen började i samma veva statistiken var ur funktion. Efter det har det bara blivit värre och värre.

Vad jag förstår så fungerar animationerna hoss vissa an mina dagliga läsare, t ex hos Aamor hans snälla matte kunde inte se nåt konstigt. Men flera andra av mina vänner ser det jag ser. Trista svarta rutor och inga animationer... Blääää


 

/Julia

PS

Jag har ovanstående animation även här och där är den i en svart ruta och animationen fungerar inte. Är det nån som vet varför detta händer??? DS

Av Julia - 28 juli 2009 05:46


 


...Vädret stämmer med mitt humör.


Grått och regningt.


Inte blev jag på bättre humör när jag loggade in här heller. Gif. bilderna som jag har använt har genomgått en drastiskt förvandling.

De bilder som har varit animerade, glittrade är sig inte lik. Jag förstår inte vad som är fel, men nåt är det. Jag har ju bara en dator och har ingen aning om hur bloggen ser ut i en annan dator, för mina besökare. Är det lika illa där också?


Berätta gärna hur bilderna ser ut för dig i din dator. Har bilderna en svart bakgrund? Kan du se att de är animerade?


Känns så lagom kul att se bloggens utseendeförvandling. Bläää...


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards