Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Julia - 25 juli 2009 19:06

...en annan vinkel.

I förgrunden rosor i en lite annorlunda gärg.

Även våra päron har vuxit till sig


Liksom plommonen, den här sorten heter Opal, vi har även Viktoria som mognar några veckor senare.

Det blir en god skörd av dem. Jag gör plommonsylt efter mormors gamla recept. Jättegod som inte är så söt, utmärkt till pannkakor och bakverk.


/Julia

Av Julia - 25 juli 2009 14:09

...över dagens hallonskörd.


Maken ute och plockar.


Resultatet av hans arbete 5 liter!!!

Härliga, inte sant?


 /Julia

Av Julia - 25 juli 2009 13:11


...lagt sig. Husse ägnar sig åt tysta nyttiga aktiviteter just nu. Han har plockat av de resterande jordgubbarna, det blev ca 2 liter och turen har kommit till hallonen. Det är massor att plocka, gissningsvis minst 5 liter.


Det verkar som om det blir massor med vinbär också. Vi har både svarta, vita och röda, men dessa är inte mogna än. Snart är det dags att plocka av krusbären också.


För att inte tala om plommon. Våra två träd kommer att ge en riklig skörd i år. Dom brukar mogna i augusti-september.


Tur att inte allt mognar samtidigt, en sak att plocka, men sedan ska de tas om hand. Det mesta av hallonen kommer att frysas till vintern i lagom stora portioner.


/Julia

Av Julia - 25 juli 2009 10:27



...sur på sin husse. Han för sånt oväsen denna förmiddag. Han klipper gräset och det är inte populärt. Låter aldeles för mycket för känsliga kattöron. Men ändå ska hon sitta i rastgården och övervaka husse. När han försvinner ur synhåll kommer hon rusande till verandan där hon kan hålla koll på honom. Knasfian.


Dagens miggag är beställd: min goda körrfärssås och mazarinrutor till efterrätt. Mums.


 /Julia

Av Julia - 25 juli 2009 07:53



...bloggvänner. Vi har sovit jättegott och länge. Tänk vilken skilnad det är att vakna tillsammans med mannen jag älskar. Visserligen sover katterna med mig när jag är ensam, men det är inte samma sak. En vecka till och sen har min kärlek semester i fyra härliga veckor! Men nu närmast är det frukost för två.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards