Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Julia - 21 juli 2009 16:32



...ljusna lite. Ingen sol dock, men det regnar innte just nu. Nedräkningen till kvällens höjdpunk har börjat  ... knappt 4½ timme kvar!


Klockan 21:00 skall CDI Tom Barnaby åter

rädda Midsomer från bovar och mördare.


Avsnitten brukar innehålla i regel 3 dödsoffer, men oftast bara en mördare men DCI Barnaby och hans partner Sgt Jones fångar och låser in den skyldige, utan prut.

Jag kommer att sakna dem nu när SVT inte sänder fler avsnitt den här gången. Jag hoppas på att dottern Cully dyker upp, jag har saknat henne...


/Julia


Av Julia - 21 juli 2009 13:48



...första regnskur är ett faktum, det vräker ner och det är kyligt och det blåser ganska mycket. Dessutom är det mörkt också.

Jag funderar på att peta in en film i DVDn...

Jag har ju merpatern av  J.A.G kvar Jag tittar nog på några avsnitt till medan ovädret drar förbi.


Men ikväll har jag ju en het date igen med denne

härlige gentleman!

Tyvärr så är det sista avsnittet för denna gång, trist för Morden i Midsomer tillhör mina favoriter. Vi får se vad SVT hittar på nästa tisdag.

/Julia

Av Julia - 21 juli 2009 09:52


 


...jag känner mig inte kul idag. Är totalt osocial och grinig och jag har ingen aning om varför.

Jag blir irriterad för minsta sk*itsak... Amanda och Smulan fick ett busryck nyss och hade ner en skål med körsbärstomater... igen... att just den lilla skålen är så kul att ha ner.

Ofattbart, men den höll denna gång också... eller är det så kul att jag svär över när jag måste plocka dessa små tomater som rullar åt alla håll.


Att Amanda sen får för sig att spela tassboll med dem, gör ju inte saken bättre precis, men kul har hon.


Jag hoppas att jag har plockat upp alla (hittade 14 st). Inte kul att hitta nåt grönluddigt om en vecka eller så.


Nu ska jag logga in på msn och hoppas att mitt humör blir bättre när jag chattar med min bästis.


 /Julia

Av Julia - 21 juli 2009 06:13


 

...bloggvänner. Tisdag, lite grå och kylig. Termometern visar blygsamma 13,4 grader och just nu lyser  med sin frånvaro, men det regnar inte (än).


Min agenda är rätt tom för dagen. Jag har inga "måsten", skönt.


Jag ska ägna dagen åt att fixa med mina bilder. Jag är rätt bra med att sätta in dem i mappar, men ibland hamnar nån bild lite fel i brådskan, det tänkte jag pula med idag.


Men allra först lite frukost. Jag återkommer!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards