Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Julia - 14 juli 2009 20:47



...instalerat ett nytt Internet Security programm och höll på att få spader under tiden. Att det ska vara sååå komplicerat att få till det. Nu ska det fungera i alla fall. Allt är kontrollerat och allt är OK. Skönt.

Det tog säkert 1 timme ett X antal fula ord, men nu är det klart... SUCK... Maken tittade på J.A.G (På heder och samvete) under tiden. Han är totalt datorointresserad och kan nästan ingenting om datorer, så där kan jag inte få nån hjälp alls men Julia ordar upp det till slut.   

Min dag har varit lång så snart är det läggdags. Jag önskar mina bloggvänner:

 /Julia

Av Julia - 14 juli 2009 13:47



...att våra jamisar är bra på att manipulera.


Läste i  Expressen

http://www.expressen.se/husdjur/1.1639586/sa-manipuleras-du-av-din-katt

en kul artikel om hur våra katter lindar oss runt tassen.


Just nu har förresten Amanda en allvarlig pratstund med grannens gästers hundvalp. Valpen skäller vid rastgården och hon jamar tillbaka. Hon har till och med fräst åt valpen, så han kom av sig helt. Det är ju galler i mellan så dom kommer inte åt att göra nåt, men tassar kan både vara långa och vassa  så det är bäst om han håller sig lite på avstånd.


 /Julia

Av Julia - 14 juli 2009 12:53



...nöjd och belåten efter en enkel men god lunch bestående av en härlig omelett gjord på 2 ägg + 1 msk grädde  jag vet... men det är så mycket godare än med mjölk eller vatten. Till detta åt jag en skiva rostad fullkornsbröd och böngroddar av mungbönor, MUMS.


Nu har dessutom miniåskan dragit förbi, just nu regnar det bara. Jag ska avvakta lite till och sen logga in på chatten igen och fortsätta min trevliga konversation med min bästis. 


Ha en trevlig eftermiddag!



 /Julia

Av Julia - 14 juli 2009 12:49

... nu har det hänt igen. Inlägget försvinner ut i cyberrymnden  . Jag blir snart galen av att detta händer så ofta...  
Det är bara att skriva om allt igen. Grrrrrrrr....

Av Julia - 14 juli 2009 06:27



...världen, vädret hos mig idag är växlande molnighet med blygsamma 12,9 grader. Risken för regn och åska är ganska stor... jaja, det är ju bara att gilla läget.


Annars blir det en trevlig dag, maken kommer i eftermiddag. Jätteroligt.

Dagen kommer jag att ägna åt läsa. Läsa med öronen så jag kan lösa korsord samtidigt. Mysigt. Jag kommer också att läsa mina vänners bloggar. Jag har ju fått en del, så visst tar "rundvandringen" några underhållande timmar.


Men allra först nybryggd thé och lite rostad bröd till frukost.

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards