Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Julia - 11 juli 2009 18:07



...mycket trevlig eftermiddag. Vi tog en promenad runt i "byn", pratade med några grannar. Sedan satt vi ute en stund och läste.

Middagen blev grillade kycklingvingar med potatis och tomatsallad. Enkelt men jättegott.

Nu på kvällen ska vi titta på några avsnitt ur Matador.

Jag fick den i födelsedagspresent. Vi älskar denna danska serie.. 

Den har visats i olika omgångar på TV sen slutet av 80-talet då den kom. Maken visste att jag skulle bli glad över att få titta på den när jag vill och det är jag.


Jag önskar mina bloggvänner en trevlig lördagskväll och sedan:

 /Julia

Av Julia - 11 juli 2009 10:41



...för rampen. Det är en hel del jobb innan maken kan börja bygga min rullstolsramp. Några växter ska flyttas och en hel del stenar. En del av blommorna mellan huset och trädgårdsgången måste "offras" tyvärr, men det gör inget. Halva kommer att vara kvar, så gosbollarnas Kattmynta kommer att vara intakt  . Växten heter Kant Nepeta i handeln om någon undrar. Mycket poppis bland (våra) katter och finns i de flesta kattleksaker man kan köpa. Vi brukar torka den, sen lägger vi den i en stor glasburk. Petar ner deras leksaker i omgångar och de blir som nya när de ha fått dra åt sig doften på nytt.


Solenhar återkommit, även om det blåser en hel del. Nu ska vi ta oss en promenad. Återkommer med mer senare.


 /Julia

Av Julia - 11 juli 2009 06:33



...åter vaknade jag långt före tuppen, men jag är en utpräglad morgonmänniska, så det är bara att gilla läget. Jag blir lite avis på maken som visserligen har varit i badrummet (undrar om han inte gick i sömnen), men har krypit ner igen och somnat om. Han har dock sällskap av våra två busfior.  

Jag ska brygga thé och ta mig en macka till min morgonmedicin.


Jag återkommer med vad som händer under dagen, till dess:


 /Julia

PS. Filmer var precis lika rolig som vi mindes. DS

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards