Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Julia - 22 juni 2009 19:36


 


...nej, läkarna vet inte varför jag fick stroke. Trolig orsak kan vara stress och  högt blodtryck. Och nej, det finns inte i våran släkt. Jag har då aldrig hört om det i alla fall.


Tyvärr, så har jag en motorisk hjärnskada. Jag kommer aldrig att kunna gå som förr, men från att ha varit totalförlamad i vänstra kroppshalvan har jag återfått mycket av den förlorade rörelseförmågan. Jag kan gå mycket korta sträckor med bock eller annan gånghjälpmedel. Jag klarar min vardag helt utan hjälp. Städning och att handla hjälper min man till med, liksom med tvätten.


Jag hade tur i oturen och har inga mentala skador alls. Jag löser korsord precis lika bra som förr och har inga minnesproblem alls. Som jag sa tidigare... hellre i rullstol med huvudet i behåll än att inte hitta hem eller ha afasi.


/Julia

Av Julia - 22 juni 2009 14:35



...i huvudet, får man ha i benen  . Min sjukgymnast glömde ett par reservdelar till min rullator och kommer med dom på torsdag, hon hinner inte innan. Det är ett par klossar som ska göra den "trög" , d v s att den inte rullar så fort att jag inte hinner med. Motståndet kommer även jag att kunna ändra på. Skönt. Annars har hon gett mig ett par nya övningar att göra.


Min vänstra hand blir rörligare och jag kan "styra" dess rörelser mer och mer. En så enkel sak att plocka upp nåt från t ex bordet med den handen var omöjligt för bara några månader sedan. Nu klarar jag det om föremålet inte är för litet. Toppen.

Jag skalade mandel i torsdags och t o m det gick jättebra, härligt.


Nu ska jag ut på verandan med en bok och njuta av värmen. Ha en skön eftermiddag!

  /Julia

Av Julia - 22 juni 2009 08:01



...världen. Hade en del datorstrul nu på morgonen, jag hoppas att jag har lyckats "reparera" problemen   Ja, jag lär väl få se under dagen. 

Jag ska göra en snabbrunda för att se om det är nåt mer som strular eller inte fungerar som det ska.


Jag återkommer senare under dagen. Till dess:


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards