Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Julia - 7 juni 2009 20:21

 


...DVD och film på TV.

Så här mycket har jag inte tittat som det blev den här helgen på länge, men vi hade roligt.


Idag har jag varit nostalgisk och sett APOLLO 13 med bl a Tom Hanks.

Den filmen är jättebra, men lite lång.


Nu väntar sängen och en bra bok. Min dag har vatit lång och intensiv idag också.


Jag önska er:


/Julia

Av Julia - 7 juni 2009 13:34


 


...soligt och definitivt varmare än igår, men rätt så blåsigt.


Jag var smartare än igår och hade handskar på mig på vår rullande promenad. Även om den direkta fingertopps känslan försvinner och det blir lite svårare att manövrera el rullstolen, så gick det bra.


Jag åkte runt där jag vet att det är lite trångt, men det är en bra övning i precisionskörning. Affärerna är ju inte direkt handikappvänliga och där måste jag kunna manövrera utan att ”riva” stället.


Vi var ute en bra stund. Mina händer var iskalla, när vi kom in igen.

Jag tror inte att nån som inte sitter i rullstol har en aning om hur kallt det kan kännas.

Är man ute och går, så rör man på sig. Det gör man inte när man sitter i en rullstol.

Det är mest om benen som jag fryser. Vilket innebär att jag klär mig därefter. Ett par tunna sommar tights under jeansen hjälper mycket. Vill inte gärna ha en filt om benen, fast många har det.


Nu på eftermiddagen kommer jag att ta det lugnt. Helgen hittills har varit intensiv.


Appropå EU valet, så har vi röstat i förväg, så nu återstår att se hur resultatet utföll. Jag kommer att följa nyheterna under kvällen.

Jag har även denna gång gjort ett rent personval, precis som förra gången. Det fungerade bra då, hoppas att det gör så nu också.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards