Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

En helt...

Av Julia - 30 maj 2009 20:03

 

...fantastisk dag.

Kanske lite för varmt för mig, men med keps på huvudet som skydd för solen var det toppen fint ute. Det blev faktiskt två långa promenader. En lång på förmiddagen och en på kortare kvällen.

Jag på vift i byn med min nya elrullstol.

Min stackars make travade tappert med.

Han får nog all den motion han behöver. Bara promenaden till bussen är på ca 2 km.

Den gör han varje fredag och oftast på söndagseftermiddagen, Fast nån gång får han skjuts med nån granne till T-banan.



Efter en fantastisk middag (tack Madde för receptet) tittade vi på Svensk deckare.

 

Maddes kyckling med ost i ugn



Jag hoppas att min bästis har haft trevligt under sin Danmarksresa, men jag får säkert veta imorgon hur det var. Ha det så bra till dess!


/Julia

 
 
Ingen bild

Flingungen

31 maj 2009 12:31

Hej, hej!

Kul att du får komma ut och åka runt lite! :-)

Kycklingrätten såg smarrig ut! Är själv totalusel på att laga mat, men mams är desto dukigare! Två av mina favoriträttar den senaste tiden är dels kyckling och bacongratäng, dels ungstekt laxfilé med grädde och citronpeppar! :-)

Hoppas ni får en fortsatt mysig och solig helg! Lär bli så här i alla fall, trots begynnande period!

/KRAM till dig och dina söta gosnosar från mig och mina båda sorkungar... :-) (Kära barn har många namn/benämningar)

 
Ingen bild

Madde

31 maj 2009 21:51

Hallo där! Så roligt att ni provade receptet! Blev det gott med västerbottenost istället för ädelost? Ser jättesmarrigt ut på bilden i alla fall! :-)
Det glädjer mig att du har en elrullstol så att du lättare kan ta dig ut såna här fantastiska dagar!
Sköt om dig! Kram/Madde

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards