Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Julia - 12 maj 2009 11:14

...gjort det.

Jag har tagit mod till mig och gått nerför trappan!!!

                                         

Visserligen är det bara tre ynka trappsteg, men OJ vilken milstolpe för mig.


Nu har jag även fått officiellt MVG i att köra elrullstol. Jag har visat upp mina kunskaper för Anki och Mona.
Anki har ju sett mig köra på "hjälpis" men Mona har inte varit med. Nu har dom sett att jag klarar körningen galant. Bevisat att jag kan! Så rapporten för min journal är skriven. Allt ska ju dokumenteras... suck. Bara byråkrati visserligen, men ett måste...


  /Julia

Av Julia - 12 maj 2009 06:20

...världen.

En härlig, solig tisdagsmorron. Idag kommer sjukgymnasten (Mona) och arbetsterapeuten (Anki) för att godkänna mina färdigheter utomhus med min nya hjälpmedel elrullstolen.


Jag fick lite panik igår, då dom hörde av sig och ville komma redan idag. Skulle maken kunna vara här och hjälpa till med denna stol   för innan den permanenta rampen är byggd har jag ingen möjlighet att ta mig ut med den på egen hand. Jag trodde inte att Anki och Mona  skulle kunna trixa ner den från verandan med den portabla rampen. Det ÄR  (för) trångt.

Älskling hjääälp!!!   Behöver "elstols" baxning från verandan till marknivån.

Klart att han kom ut och sov här ute. Han tog ledigt fram till lunch, så dagen är räddad.

Jag återkommer med en rapport efter deras besök hur det hela avlöpte. 

  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards