Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Julia - 9 maj 2009 18:30

                                 

...dag, trots en bedrövlig början. Vädret blev klart bättre på eftermiddagen. Solen tittade fram och vinden mojnade. Så vår långa promenad blev av i alla fall.


Jag var varmare klädd också. Maken travade tappert bredvid, när jag körde runt i byn. Vi var runt och hälsade på flitiga grannar.


De som var ute i sina trädgårdar var i full färd med att sätta lök och potatis. Det har maken redan gjort under valborgshelgen.


Men han idkade "jordbruk"  lite endå innan vi gav oss av andra gången.


Han letade rätt på jordgubbsplantorna bland ogräset. Vissa av dom har knoppar redan, fick jag veta.


En av grannarna var ute och motionerade sin gräsklippare. Det får vänta till nästa helg hos oss.

Eller till Kristi Himmelsfärd. Han är ledig på fredagen så vi kommer att ha 4 härliga dagar då.


Jag gick uppför trappan för egen maskin bägge gånger jag var ute. Det kändes bra... nu gäller att samla mod för att våga gå ner också, men det kommer   .

En sak är säker, jag behäver ingen vaggsång ikväll. Kommer att somna genast jag lägger mig utan att behöva räkna    får.

Önskar alla en trevlig lördagskväll och senare:

Av Julia - 9 maj 2009 11:05

...är gjord. Det var jätteroligt och inte alls svårt.

Men fy 17 så kallt och rått det kändes i bara 11,4 grader. Brrrr...

Det var ju evigheter sedan jag var utomhus sååå länge. Jag insåg snabbt att man behöver klä sig mycket varmare när man sitter still i en stol, än när man rör sig. T o m handskar hade varit på sin plats. Så efter 15-20 minuter fick vi nog och gick in igen.

Förhoppningsvis blir det lite varmare på eftermiddagen. Med mera kläder och handskar kanske vi kan ta den turen runt som blev mycket förkortad denna första gång.


 /Julia 

Av Julia - 9 maj 2009 07:28

...visserligen behövs varenda droppe   som kommer ner, det är jättetorrt i markerna, men varför just idag?

Det är ju tidigt, så jag får hoppas på att det blir uppehåll senare på dagen.


Jag vill ju så gärna ut och provköra min elrulle, men det är så lagom kul i hällregn  . Vädret kan vi dock inte göra något åt, så det gäller att gilla läget.


Vi får trösta oss med att maken slipper ut och vattna. Alltid nåt attt vara glad för. Hmm...


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards