Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Julia - 3 maj 2009 15:50

  ...promenad längst grusgången. Men nu har maken åkt hem. Så nästa utepromenad blir på osndag då han kommer nästa gång.

Eftersom jag vill att han följer med till hjälpmedelscentralen på torsdag. Jag har fått tid för att prova ut en elrullstol för utomhusbruk.

Äntligen... Jag har längtat länge efter att kunna ta mig runt i byn. Jag kan inte göra det med min vanliga rullstol tyvärr, p g a grusgångarna. Det fungerar inte alls med de små  och tunna framhjulen.


Min vanliga inomhusträning kommer jag dock utöka lite. Gå oftare och fler gånger per dag. Liksom träningen av min vänstra arm och hand. Tänk vad tung en arm är... Hur mycket koncentration den kräver att den ska göra som jag vill. Jag kämpar på.

Jag struntar i att jag fegade ur och inte vågade gå nerför våra tre trappsteg. Jag vet att jag kommer att klara det när jag är mogen för den utmaningen.

Jag har ju klarat att gå upp för dessa trappsteg flera gånger i helgen och det kändes som en seger   .


Ha en fortsatt skön söndag!

Av Julia - 3 maj 2009 05:56

 ...en halv triumf igår eftermiddag.

Klarade trädgårdsgången en gång t/r igen utan att vila.

Men fegade ur när jag skulle ner   Jag vågade helt enkelt inte gå utför trappan, men gick upp igen för egen maskin.

Bättre att spara utmaningen än att falla och förlora det lilla självförtroende som jag trots allt har. 

Min älskling idkade "jordbruk" under helgen... sådde blomsterfrön och satte potatis.

Det blir luktärter längst rastgården mot grannen som vanligt. Det är både vackert och ger lite skydd, För att inte tala om att dom doftar ljuvligt.

Det blir lupiner bakom huset, men dom blommar först nästa år om dom tar sig. Buskkrasse längst med husets kortsida som marktäckare och fingerborgsblomma längst in mot huset, men även på dom får vi väta till nästa år innan dom blommar.

Rosorna tycks ha överlevt vintern pyttesmå blad är på G som på fruktträden.

Vinbärsbuskarna blommar redan, vi har alla tre sorterna: svarta, röda och vita.

Hallonhäcken är också på gång och blommar snart. Om bara några veckor har blommorna på våra sju fruktträd slagit ut och dom är som vackrast när de är i full blom.

Hoppas att frosten inte tar blommorna i år igen. Det hände förra våren med följden att vi fick inga plommon och päron, som är mina absoluta favoriterfrukter. Äppelblomen klarade frosten bättre, men skörden var inte lika riklig som tidigare.

Dagens bild föreställer Amanda ute i rastgården under späda rabarberblad. Den är planterad där så katterna får lite skugga i ett av hörnen nära oss också. de gillar att  gömma sig under bladen på sommaren och leka kurragömma där.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards