Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Julia - 2 maj 2009 08:28

                               


...skön, men jobbig dag igår. Stålande sol och runt 20 grader varmt.

Det innebar att jag har varit ute nästan hela dagen.

Jag åkte rullstol utför våra tre trappsteg med makens hjälp. Vi har ramper till trappan som funkar jättebra.


Jag tog min vanliga promenad med rollatorn och jag orkade gå både fram och åter för första gången utan att vila. Vilket jättestort framsteg   ! Det bevisar att all träning ger utdelning. Härligt.


Inte nog med det, jag gick uppför trappan för egen maskin. Det var första gången sen i höstas. Det krävdes massor med mod för att försöka och det känns toppen att jag lyckades!!!  


Vädret verkar lika lovande, så idag tänker jag försöka att gå ner för trappan också. Vilket är märkligt nog mycket svårare.

När och om jag klarar trappan själv blir jag mycket friare, men det är långt till dess innan jag ger mig på den utan att jag har maken i närheten.
Visst vill jag, men det krävs ganska mycket självförtroende till det och det har jag inte än.


Jag får återkomma och berätta om jag firar triumfer i kväll eller tröstar mig efter att ha fegat ur.

Av Julia - 2 maj 2009 08:18

...nu har det hänt igen.

Jag skriver ett inlägg och den bara försvinner.

När jag sparar inlägget kommer en ERROR sida upp. När jag backar ett steg, så är inlägget helt klart borta. Jag blir   rasande. Det händer säkert andra också, men jag har råkat ut för detta många gånger.


Vid såna tillfällen är man färdig att ge upp och söka sig till andra bloggsidor.  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards