Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Vår lördag...

Av Julia - 29 mars 2009 09:39

 


...äntligen kom vi iväg för att fylla på våra nu ganska tomma förråd .

Stapelvaror så som kattsand, mjöl, socker och lite konserver m m. Både tungt och otympligt.


Jag kommer inte iväg att handla så ofta numera, sen jag hamnade i rullstol. Jag var inte road av att gå i affärer innan jag blev sjuk heller, men nu är det intresset lika med noll.

Många affärer är aldeles för trånga för rullstolsbundna och ibland rent omöjliga att ta sig in i över huvud taget. 

För att inte tala om att vissa expediter talar över huvudet på en... Bara för man sitter i rullstol är det inte lika med att man inte kan tala för sig eller är korkad. Dom saknar utbildning i att umgås/tala med handikappade. Egentligen är det synd om dom. Men jag finner mig inte i att bli nedlåtande behandlad  jag säger i från genast . Så är det bara.
Att prova kläder är uteslutet i en affär t ex. Så allt sånt köper jag via postorder. Utbudet är ju oändligt via nätet. Sen kan jag prova i lugn och ro hemma, eventuellt sicka tillbaka det som inte riktigt blev som jag tänkt mig, men det händer sällan. Jag vet vilka kläder jag trivs i. Att dom är bekväma och sköna att sitta i är viktigast. Jag har aldrig varit så mycket för mode. Mina kläder har i hela mitt liv styrts av att dom är praktiska.

Detta var iofs ett parentes.


För att återgå till gårdagens "shoppingrunda", fick vi tag på allt på min lista + men massa annat    som det ofta blir när man handlar.

Det följede med 10kg solrosfrön till alla våra småfåglars glädje. Vi har matat dom många vintrar, i brist på frön har dom fått talgbollar, men nu har fröautomaterna fyllts på igen.

Jag hittade även en DVD-box med alla hittills inspelade Hamilton filmerna till ett bra pris, så den åkte med också.

Dessutom lite godis och två Napoleonbakelser. Min enda "svaghet" på den fronten. Sist vi var där hade dom inga... men igår så köpte vi var sin till efterrätt.


Middagen blev lyckad, kassler med potatisgratäng. MUMS.

Till kvällsthéet åt vi bakelserna och tittade på de första två av de fem filmerna. Resten av filmerna spar vi till nästa helg.


Jag önskar alla en trevlig söndag.



  Julia


 
 
Ingen bild

Itqvinnan

29 mars 2009 11:25

Det har jag åxå fått vara med om att expediterna talar över huvudet på mig när jag är ute och handlar men då säger jag åxå till direkt eller bara hänger tillbaka det jag ville fråga om och går till en annan butik.

 
Ingen bild

Flingungen

29 mars 2009 19:18

Trist detta samhälle har blivit. Att man får känslan av att inte räknas på samma sätt som alla andra, för att man råkar ha ett handikapp. Som du säger, man ÄR ingen idiot för att man t.ex sitter i rullstol! Mitt dilemma är att jag blivit utestängd från arbetsmarknaden, eftersom AF med anhang hellre väljer att se de ev. problem mitt synfel kan innebär, än möjligheterna och det jag faktiskt klarat och klarar av! Man blir så less ibland, men är som du - biter ifrån direkt när något är fel!

Handlar själv ytterst sällan kläder i affärer, men beror mest på att jag verkligen avskyr klädaffärer. Brukar, som du, beställa det jag vill ha via postorder. Mams och jag beställer ihop! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards